Ilha do Guajiru

South America
November 11th 2009
Published: November 13th 2009

Na 2 weken in Cumbuco reizen we door naar Ilha do Guajiru en Jericoacoara, om deze (naar verluid) uitstekende kitespots te verkennen. Om de kosten de drukken huren we samen met 2 engelsen een autotje voor een week. Met de koffer vol geladen en de kiteboards op het dak, vertrekken we richting Ilha do Guajiru. Dit eilandje heeft een grote lagune die met een kleine strook duinen gescheiden is van de zee. Ideaal dus om te kiten! We hebben er zowel het vlakke water om ticks te oefenen, en de golven van de zee voor een beetje meer uitdaging. In ieder geval.. zo wordt het gepromoot in magazines, gratis dvd's, enz.. Het eiland heeft zelfs een eigen website. Naar onze mening is de wind op Ilha do Guajiru heel vlagerig en vrij sterk, net genoeg voor ellen om met haar 7 op het water te gaan, net genoeg voor bart om een beetje overpowerd op het water te gaan. Het strand en de bodem van de lagune ligt vol schelpjes. Na 4 dagen zitten onze voeten dan ook vol sneetjes en putjes.
De helft van Ilha do Guajiru is opgekocht door een nederlander die er huisjes aan het bouwen is. De andere helft is nog te koop. (voor de ¨geïnteresseerden met veel geld :p)
Het was al donker toen we aankwamen. Op de 2 km lange baan, die het eilandje verbind met de rest van Brazilie, konden we genieten van de opkomende maan, en de weerspiegeling in het water.
Op het eiland zelf treffen we 4 pousada's. De pousada's zijn vrij duur en op het eilandje valt er niet veel te beleven, daarom verbleven we de volgende dagen in Itarema, het dichts bijzijnde dorpje. Om te kiten rijden we dan elke morgen weer naar het eiland.

Tot: 0.091s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 50; dbt: 0.0569s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb