Første syn av Stillehavet


Advertisement
Peru's flag
South America » Peru » Lima
June 30th 2010
Published: June 22nd 2017
Edit Blog Post

Grand Hotell BolivarGrand Hotell BolivarGrand Hotell Bolivar

Her bor vi i Lima
Geo: -12.051, -77.0352

Vi ankom Lima i går ved midnatt. Tok en taxi til hotellet gjennom skumle gater på nattetid, kan vel si at vi IKKE hadde gått på egenhånd i de gatene. Der gikk det gutte-gjenger som ikke så helt tamme ut. Taxisjåføren prøvde å lure oss og skulle ha 40 dollar for turen (normalt koster den 20 dollar). Helge ble sinna på taximannen, og til slutt gikk han ned i pris,. Ikke så artig å føle at noen skal lure deg, samt prøve å komme med gode argumenter når kommunikasjonen går i spansk. Lima er hovedstaden i Peru, med 8,5 mill innbyggere. Det er en stor og uoversiktlig by med mye trafikk og støy. Vi "kjøpte" en taxi som kjørte oss rundt på de steder som er verdt å se, bla. indianer-markedet. Så nå har jeg kjøpt enda flere veggbilder og diverse alpakka tepper, tøfler og kosedyr... Det er masse flott og fint å kjøpe alt går i fine, sterke farger med flotte inka-motiver, men jeg må skjerpe meg litt. Det er mange dager igjen å handle på. Helge himler litt med øya over meg og hva jeg driver å kjøper inn, men det får han bare gjøre ! Glad jeg har med stor koffert.Vi bor veldig fint og sentralt her i Lima, vi bor på Grand Hotell Bolivar som er et kjent landemerke i byen. Det er ganske gammelt og litt forfallent, men har sin sjarme. Vi skal snart ut å spise middag nå.
Sånn ellers når det gjelder mat, så går vi på litt dyrere restauranter og der er maten vært veldig bra. Har gått mye i biff, men i kveld skal jeg prøve sjømat. I morgen reiser vi videre til Cusco, da kommer vi virkelig til indianerland - det gleder jeg meg til 😊


Additional photos below
Photos: 7, Displayed: 7


Advertisement



1st July 2010

S? artig ? f?lge med dere gjennom S?r-Amerika. Spennende ? h?re om alt som skjer rundt dere ettersom dere reiser. Vet altfor lite om den delen av verden. Takk for bilder og dagbok. Skriv mer!
2nd July 2010

Hei Camilla,S? flott blogg! Morsomt ? f?lge dere og f? et innblikk i en verden som er helt ukjent for meg. Ha en fortsatt fantastisk tur!! Jeg skal f?lge med dere videre fra Hvaler :-)Klem Nina
2nd July 2010

man hadde nesten forventa at Peru var et mye mer "tettpakka" sted enn det var p? de bildene... forventa meg litt s?nn "Marokko ghetto" sted ^^

Tot: 0.037s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 25; dbt: 0.0172s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb