Wat een weekend!

Peru's flag
South America » Peru » Cusco » Lares Trek
October 8th 2011
Published: October 10th 2011

Voor ons laatste weekendje in Cusco gingen we op tweedaagse uitstap naar Lares. Een plaats met natuurlijk aangelegde warmwaterbronnen.. een zalige ontspanningsplek!
's Morgens vroeg vertrokken want we moesten een aantal keer overstappen op andere bussen. Toen we aan onze laatste overstap kwamen (Calca), bleek dat we toch wel even pech hadden... Er werd aan de weg gewerkt naar Lares (de énige weg) en we moesten 7 uur wachten tot de weg terug vrij was! Ja, dat was wel heel lang wachten!!! We konden gelukkig onze bagage daar achterlaten (achter slot en grendel) en dan zijn we naar Ollantaytambo geweest. Een gezellig dorpje met incaruïnes. Rond 2u dan terug vertrokken naar Calca om onze bus naar Lares te halen. We hadden gelukkig op voorhand plaatsen gereserveerd, zodat we toch konden zitten. Want een bus is hier pas vol wanneer ook het gangpad volstaat met mensen. Vroeger dan dat vertrekt de bus niet! Dus we hebben nog lang moeten wachten tot de buschauffeur vond dat de bus vol genoeg zat.
De weg ernaartoe was op bergpaadjes met langs de weg af en toe wilde lama's. Prachtig om te zien, maar soms toch ook wel wat smalle paadjes. Rond 7u 's avonds zijn we dan aangekomen in Lares. Het was al donker toen en dan moesten we eerst onze tent opzetten. De tent die we gehuurd hadden bleek niet volledig te kloppen.. de stokken waren te klein waardoor de tent niet genoeg aangespannen kon worden en we nogal een ingezakte tent hadden...
Zo erg was het uiteindelijk niet, want we moesten al om 2u(!!!) terug opstaan om onze bus van 3u te halen. Later ging niet want...... er werd weer aan de weg gewerkt!
Na het opzetten van de tent was het tijd om de baden uit te proberen. Dat was echt zalig!!! Allemaal verschillende baden met andere temperaturen, er waren er echt héél warme bij ook!
Na een hele korte nacht was het tijd om terug te keren naar Cusco. Om 8u 's morgens waren we al terug in ons appartementje en zijn we toch maar terug in ons bedje gekropen 😊.

Tot blogs,
Aline en Sofie

Tot: 0.071s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 51; dbt: 0.0461s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb