Elisabeth, Aline en Sofie in Zuid-Amerika

VanCuscoTotBuenosAires

Elisabeth, Aline en Sofie in Zuid-Amerika!

Het avontuur begint voor Aline en Sofie op 6 september, dan vertrekken we richting Cusco voor een maand vrijwilligerswerk bij Urpi Sonqocha. Na deze maand vrijwilligerswerk komt Elisabeth ons vergezellen en gaat onze reis verder richting Bolivië om uiteindelijk in Argentinië te eindigen.
Volg hier al onze belevenissen in Latijns-Amerika op de voet!!

DAYS
HOURS
MINS
SECS

Aankomst in België

South America » Argentina » Buenos Aires November 7th 2011

4 november ’11 Het park in Mendoza verkent. Tof, maar héél groot! ’s Avonds de bus op naar Buenos Aires (rit van meer dan 14u). 5 november ‘11 ’s Morgens aangekomen in Buenos Aires, rit ging best goed vooruit. We wilden een overzicht van de stad krijgen, dus regelden we een toertje met de citytour-bus. Een ritje door de hele stad duurden 3u, zo kwamen we langs elke wijk en konden we kijken wat we nadien nog wilden bekijken. ’s Avonds bleek de gayparade door de stad te gaan. Een hele drukte en veel extravagante mensen. Maar grappig om te zien! 6 november ’11 Vandaag trokken we met de bus naar San Telmo, daar is op zondag altijd een grote markt. Er stonden daar heel veel kraampjes, veel straatartiesten, tangodansers,… Heel gezellig! ’s Middags aten we ... read more

South America » Argentina » San Juan » San Juan November 3rd 2011

1 november ’11 Rustig ochtendje in San Juan, naar de winkel geweest voor onze picknick. Heel veel mensen hier zijn heel nieuwsgierig van waar we komen (als ze ons tegen elkaar horen praten). Soms vragen er gewoon mensen op straat van waar we komen  We moeten toch wel een heel raar taaltje hebben é! ’s Middags fietsen gehuurd om naar een wijn- en champagnehuis te gaan. Het ritje was toch drukker dan verwacht (qua auto’s) en bijna geen druivelaars gezien… We wisten ook niet exact hoeveel kilometer het zou zijn, dus dat was wel spannend want er stonden nergens borden. Uiteindelijk na 2u gefietst te hebben in de felle zon, een picknick-stop gehouden. De broodjes met kaas smaakten overheerlijk! En dan terug de fiets op, na in totaal in kleine 20km arriveerden we bij ‘cava ... read more
IMGP6863
IMGP6882

South America » Argentina » Córdoba » Córdoba November 1st 2011

29 oktober ‘11 Vandaag zouden we het vliegtuig nemen van Iguazu naar Córdoba… Alles begon zoals gepland; mooi op tijd in de luchthaven om onze vlucht van 9u45 te halen. Maar dan opeens begon het heel fel te regenen met bliksem (het werd precies nacht buiten…), bijna een storm… We wachtten geduldig. Maar dan werd onze vlucht verlaat…zonder een exact uur. Dus nóg meer wachten. En de ‘vele’ (3) winkeltjes hadden we na 10minuten ook al wel gezien. Uiteindelijk werd er rond 13u30 gemeld dat de vlucht binnen een uur zou vertrekken, oef. Maar dan werd het al 15u en waren we nog aan het wachten, dan werd onze vlucht ineens geannuleerd… En dat was de enige vlucht vandaag van Iguazu naar Córdoba… Wat nu?! Wij dan maar heel vlug naar de balie van onze vliegmaatschappij. ... read more

South America » Argentina » Misiones » Puerto Iguazú October 28th 2011

27 oktober ‘11 Vandaag zijn we op eigen houtje op verkenning gegaan in Iguazu. De hosteleigenaar had voor ons een route uitgestippeld om zo langs onder andere het drielandenpunt (Argentinië, Brazilië en paraguay) te wandelen. Het werd een leuke wandeling langs de rivier. Onderweg zagen we nog vele vlinders en hagedisjes. We kwamen ook langs een zeer mooi hotel (“The panoramic hotel”). We hebben een paar uurtjes goed doorgewandeld, en tegen de middag zijn we dan naar een lokaal marktje gegaan om de ingrediënten van ons middagmaal te kopen. Het marktje had veel charme, maar de mensen die de kraampjes uitbaatte iets minder. Het was een hele opgave voor die mensen om nog maar enkele schelletjes kaas af te snijden. Het leek wel of ze alles tegen hun goesting deden. Bon, uiteindelijk hadden we toch maar ... read more

South America » Argentina » Misiones » Iguazú National Park October 27th 2011

25 oktober ‘11 Na het ontbijt nog een korte wandeling in Salta en dan de taxi in. ’s Middags namen we het vliegtuig naar Puerto Iguazu. Het was niet zo’n groot vliegtuig (maar 2 rijen van elk 2 zetels en minder lang als een ander vliegtuig). Toen we er bijna waren, vlogen we over de jungle! Sofie zag vanuit het vliegtuig zelfs al een klein beetje de watervallen… De omgeving is hier enorm groen! Wat een verschil met wat we al allemaal gezien hebben!!! We slapen nu in een gezellig hostel met zwembad. Het is hier veel levendiger dan in de vorige hotellekes, wel plezant! 26 oktober ‘11 Vandaag bezochten we het Nationale park van Iguazu met dé watervallen. Weeral een pareltje!!! We maakten verschillende wandelingen door het park, zo zagen we de watervallen vanuit alle ... read more

South America » Argentina » Salta October 25th 2011

21 oktober ‘11 ’s Avonds laat met een nachttrein vanuit Uyuni naar Villazón. We hadden zelfs 1ste klasse op de trein, dus behoorlijk goede zetels om te slapen; dat was een meevaller! 22 oktober ’11 Rond 7u ’s morgens kwamen we aan in Villazón, een dorpje op de grens van Bolivië. Daar regelden we de nodige formaliteiten en ook onze rugzakken werden gecontroleerd, maar absoluut niet deftig (we konden als we wilden vanalles binnensmokkelen). En dan te voet over de grens gaan, naar het busstation (bleek toch verder dan we dachten). In het busstation ontstond een hele commotie, want de kleine rugzakken (waarschijnlijk met alle documenten en fototoestel enzo) van een Spaans koppel waren gestolen… Wij letten altijd goed op ons gerief, maar zoiets zou toch ook bij ons gebeurd kunnen zijn…dan krijg je toch een ... read more

South America » Bolivia October 24th 2011

La Paz - 17 oktober ’11 Lang op het terras van het hotel gezeten. Zalig met het zonneke op ons bolleke :). En natuurlijk nog even de stad in.. Vlak bij het hotel bleek ‘el mercado de las brujas’(= markt van de tovenaars) te zijn. Allemaal kraampjes waar ‘geneeskrachtige kruiden’ werden verkocht, waarzeggers,… Ook zagen we dat er lamafoetussen waren, deze zou je moeten begraven en die zou dan geluk brengen. Heel vreemd! De stad had niet zoveel…het leek een beetje Brussel. En het was heel druk! Dan maar een rustig restaurantje opgezocht en nadien terug naar het hotel. 18 oktober ‘11 Vandaag was het een drukke reisdag; eerst met de bus van La Paz naar Oruro (ongeveer 3,5u), in Oruro 2u wachten en dan de trein op naar Uyuni (ongeveer 7u). Het zicht in de ... read more

South America » Bolivia » La Paz Department » La Paz October 17th 2011

We wilden zondagmiddag al vertrekken naar La Paz, maar door de verkiezingen in Bolivië reden er bijna geen bussen. We konden uiteindelijk ’s avonds pas vertrekken. We zouden dan om ongeveer 22u aankomen in La Paz, en daar was ons hotel al geregeld. Na een uurtje rijden stopte de bus ineens…de chauffeur meldde dat we een overzet moesten nemen en dat de burgemeester de doorgang pas binnen 30min zou openen. Dus wij geduldig wachten. Na een uur zei een Amerikaanse mede-reiziger dat de doorgang niet meer open zou gaan en dat we pas maandag vroeg in de ochtend zouden kunnen vertrekken… Dat werd dus slapen op de bus. 1 man die ook mee op de bus zat, ging niet op de bus slapen maar op een bankje op het plein. Toen de bus al op de ... read more

South America » Bolivia » La Paz Department » Copacabana October 16th 2011

Dinsdag laatste keer geslapen in ons appartementje in San Jeronimo. Dat was toch beetje raar om na zo’n maand daar weg te gaan. Woensdag ’s morgens op tijd vertrokken met de taxi, bus en trein naar Aguas Calientes (=eigenlijk ‘warm water’ in het Spaans); het dorpje aan de voet van Machu Picchu. Daar een nachtje geslapen. Het hotel had zelfs een zalige douche en zalige bedden! Dan donderdag heel vroeg (5u30) met een busje naar Machu Picchu. We gingen voor het 1ste busje gaan zodat we Machu Picchu bij zonsopgang zouden zien…bleek het al lichter te zijn dan we dachten. Maar het was nog altijd de moeite om zo vroeg op te staan! Het busje reed ons via veel haarspeldbochten naar de top, naar Machu Picchu. We waanden ons al in de jungle; de beplanting was ... read more
Hét beeld bij Machu Picchu
Detailbeeldje
Ons Betty

South America » Peru » Cusco » Cusco October 10th 2011

Vandaag was het dé dag dat Elisabeth aankwam hier in Peru. Sofie en ik gingen Betty opwachten aan de luchthaven, mét naambordje :-) We waren -al geluk- op tijd! Hier een eerste indruk van Betty: " Na een lange reis (22 uur) was het een emotioneel weerzien met de vriendinnen. Ik was enorm gelukkig dat ik eindelijk bij hen was. De eerste indruk van Cuzco gaf een kleine cultuurshok. De taxi was al een heel avontuur, net als het doe-wat-je-wilt verkeer. De krotten, loslopende dieren en vuil op straat stonden in schril contrast met de prachtige omgeving. Naarmate we het "penthouse" van de meiden naderde werd het beter. Aline droeg mijn rugzak naar boven, daar zat maar liefst 3(!) kilo chocolade in, als het niet meer is. Ook de "dag allemaals" en andere hoogstaande lectuur werd ... read more
Eindelijk!

Tot: 0.205s; Tpl: 0.007s; cc: 15; qc: 91; dbt: 0.1545s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb