On the way to Lima

October 6th 2006
Published: October 19th 2006

QeuropalcaQeuropalcaQeuropalca

The kids gathering around us
זה היה ערב חג ראשון של סוכות, ואנחנו קמנו עם אור ראשון כדי לזרז כמה שאפשר את נושא קבלת החיסון.בשלב הזה עוד היתה לנו תקווה להגיע לפני החג ללימה, אבל מהר מאוד התבדנו... בערב קודם הבנו מהמדריך שלנו שיש כפר במרחק חצי יום הליכה מהנקודה שהיינו בה, ושם יש טלפון וגם מרפאה. התכוונו לברר שם אם ניתן לקבל את החיסון במקום, או לטלפן לארץ כדי לברר כמה באמת דחוף שנקבל את החיסון ומה הדרך הטובה ביותר לעשות זאת. המדריך שלנו היה לחוץ מאוד מכך שרצינו לעזוב את המסלול המתוכנן. הוא היה ילד הרים כזה שמעולם לא יצא מכפרו למעט לעשות את המסלול המוכר, וממש דאג מהשינוי הבלתי צפוי ומאיך הוא יוכל לחזור הביתה. לאורך כל הדרך הוא ניסה להניא אותנו מלבצע את תוכניותינו.
הגענו ב11 לכפר קירופלקה, שמעניק למושג "מקום שכוח אל" משמעות חדשה. כשנכנסנו לכפר הצטופפו סביבנו חבורות ילדים שכולם נראים חולים, סתומי עין או בעלי פגם גופני כזה או אחר. לאחר שגילינו שהטלפון היחיד שקיים בכפר מנותק, והבננו שהרעיון לחפש מרפאה מקומית הוא ממש מיותר, החלטנו שחייבים לצאת מהמקום הזה, בכל מחיר. אנשי הכפר טענו שאין איך לצאת מהכפר באותו יום, כי האוטובוס היחיד יוצא מוקדם בבוקר לכפר הבא, אבל אנחנו ראינו בכפר טנדר אחד ושאלנו כמה נצטרך לשלם
QeuropalcaQeuropalcaQeuropalca

Moving our staff from the donkeys to the village car
כדי שיסיעו אותנו בטנדר הזה לכפר הבא. המדריך שלנו מיד נבהל ואמר שזה יהיה מאוד מאוד יקר. התעקשנו שיברר את הנושא עם המקומיים והם זרקו את המחיר הכי גבוה שיכלו להעלות על דעתם: 80 סול. אנחנו כמובן הסכמנו מיד וכשרצינו להתחיל בנסיעה התברר שאם רכב יוצא מהכפר.... כל הכפר בא! אנחנו התיישבנו במושב הקדמי, ומאחור הועמסו התיקים שלנו וכן כ20 אנשי כפר. כמובן שאחרי 10 דקות נסיעה, אולי פחות, היה פנצ'ר. זו היתה הזדמנות חוויתית לראות איך 20 גברים מחליפים גלגל אחד.... הנסיעה היתה סיור ייחודי בין כפרים נידחים באיזור שלא פוגש תיירות, בנוף מדהים, בגובה מדהים וכשהנהג מכבה מנוע בירידות... כשהגענו לכפר הבא כל נוסעי הרכב לחצו ידיים לנהג ובירכו אותו ביישר כוח. אחרי שעה המתנה יצא רכב מהכפר הבא ואחרי ארבע שעות נסיעה נוספות הגענו לכפר ממנו יש אוטובוס ללימה. כאן הסתבר שהפקיד אינו מוכן למכור כרטיסי נסיעה ל"גרינגו" ונאלצנו למצוא דרך לקנות כרטיסים באופן "שחור". היינו לחוצים שלא יהיו לנו מקומות ישיבה, שיורידו אותנו מהאוטובוס, שיגנבו לנו את התיקים ומה לא... בנוסף הבטיחו לנו האוטובוס הוא ישיר ללימה, זאת אומרת 9 שעות נסיעה.... האוטובוס ה"ישיר" עצר בכל נקודה שהיתה בדרך ואחרי 13 שעות ירדנו בלימה, בשלום ועם כל חפצינו

QeuropalcaQeuropalca
Qeuropalca

The "big" village

Tot: 0.051s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 27; dbt: 0.0187s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb