Vinbading i Antofagasta

Published: August 7th 2008

Dag 54.

Frokost paa hotellet er mellom 07-09 - vi vaaknet akkurat 09, saa vi rakk den ikke. Vi gikk til en kafe for aa spise frokost (Loft Cafe), og der bestilte Jane bl.a. en kaffe mocca - den var nesten like god som den nabo Jannike lager :-).

Vi har brukt deler av dagen til aa skrive i dagboken, for saa aa legge ut blogg. Eirik synes vi bruker saa mye tid paa aa skrive og oppdatere bloggen, at han lurer paa om det er verdt det.

Vi spiste lunsj igjen paa kina'en. Det var saa herlig aa spise noe mat som var litt mer krydret. Da vi var ferdig aa spise og kun hadde hvert vaart glass med vin igjen, snublet en kelner i bordbenet. Alt paa bordet veltet og det var rodvin overalt. Siden de ikke visste hvor mye vin vi hadde igjen av vinen, fikk vi en ½ flaske som erstatning.

Med mer enn nok vin innabords var vi klar for en liten siesta. Eirik sov i 2 timer. Paa kvelden gikk vi til en internett kafe for aa oppdatere bloggen og aa laste opp bilder.

Etterpaa gikk vi for aa ta oss noe aa drikke, og noe lett og spise. Vi gikk paa Burger Schop, og Jane ba om bruchetta samtidig som hun pekte paa menyen. Det skulle vaere 6 biter. Da maten kom paa bordet ble vi litt forundret - paa fatet var en form for pytt i panne med pommes frites, biff, lok og polse. Vi spurte damen om dette virkelig var bruchetta - joda, klart det! Maten smakte helt greit. Da vi fikk regningen saa vi at et vi hadde spist het Pichanga Caliente - som i vaare orer ikke ligner paa Brruchetta.

Vi gaar og grubler paa om vi skal folge planen og reise videre nordover,eller om vi skal reise direkte til Santiago. Derfra kan vi eventuelt ta fly til Paaskeoyene - som frister. Vi faar se om vi finner ut mer, og om det er mulig. Hvem vet...

7th August 2008

Jeg håper iallefall at dere fortsetter å skrive på bloggen. Det er så kjekt å lese om hva dere holder på med. Så det er verdt det altså!!!! Mange klemmer fra Elin :-)
8th August 2008

Bare ikke slutt å blogge!
Klart det er verdt det. Er jo morningens høydepunkt her på jobben. Henter meg en kopp kaffe, og koser meg med å lese om turen deres og drømme meg bort litt. Dere har bare til å fortsette å skrive! Det var dagens kjefting (eller kanskje ikke...) :-)
8th August 2008

Hei, det er kjempe artig at dere oppdaterer bloggen, så hyggelig å følge med på turen deres. Det er jo også kjekt for dere å ha siden. Jeg storkoser meg i allefall når jeg får meld om ny trawel blogg. Syntes at det ser kjempe interessant ut i Chile også. klem fra mamma/Erna

Blogg
Hei, dette ser virkelig ut som et eventyr, det ser nesten ut som dere er i søramerika. Jeg misunner dere. Dere skal vite at det betyr enormt mye å kunne følge dere på bloggen. Håper dere er flinke og følger det opp. Hvordan visste dere at den lamaen skulle til San Pedro Atacama?
9th August 2008

Lamaen
Hei Trond, vi stoppet og spurte, "hvor skal du?" - det forstaar vel alle!?

Tot: 0.083s; Tpl: 0.016s; cc: 10; qc: 29; dbt: 0.0387s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb