Pipa - Tania 12 år

Brazil's flag
South America » Brazil » Rio Grande do Norte » Pipa
July 18th 2007
Published: August 7th 2007

I dag fejrede vi Tanias fødselsdag. Tak for SMS'er og hilsener. Tania har glædet sig og talt dagene i lang tid.

Vi ankom til Pipa i går aftes efter at være fløjet fra Iguazu - Sao Paulo - Fortaleza - Natal. Pipa ligger på atlanterhavskysten 80km syd for byen Natal, ca. 6 grader syd for ækvator.
Vi havde på forhånd arrangeret 'safe and comfortable' taxi transport fra lufthavnen til Pipa. Det gik meget godt det første stykke. Undervejs skulle chaufføren lige hente noget i en butik, og åbnede bildøren lige ud foran en cyklist som med nød og næppe undgik at blive ramt - chaufføren bemærkede det ikke. Da han kom tilbage - kom cyklisten tilfældigvis retur og sparkede ud efter chaufføren, som stadig ikke opfattede noget. Så gik det bare derudaf, i tiltagende mørke, og som mange nok har prøvet, går det først op for en, at man kører med en gal person, når alternativet er at bede om at blive sat af 'in the midle of nowhere'. Turens højdepunkter var da idioten var ved at køre en modkørende cyklist ned, og kvitterede med en høj skrållatter og senere var ved at torpedere tre heste med ryttere, der' var jeg ved at overtage rattet men det opdagede han vist heller ikke :-(

Vi bor i en såkaldt pousada (portugisisk for et lille feriehus). Pousada Cavalo Marinho, hvis nogen skulle komme forbi.
Det ligger i en dejlig have med kokospalmer, bananpalmer, hibiscusblomster i mange nuancer og flotte træer Her er dejlig swimmingpool og en reception/fælles område hvor vi spiser morgenmad (friskfrugt/juice, brød kage, spejlæg, ost, skinke .... etc. enkelt og lækkert)

Ejeren Ed er amerikaner og er hjælpsom med råd og vejledning om ture og restauranter. Lige nu bor her kun et par andre familier ud over os.

I dag gik vi en tur i byen og til stranden. Byen består stort set kun af en enkelt gade med butikker og restauranter, alt er orienteret mod turister som f.eks. i Tisvilde om sommeren, det virker noget hippieagtigt men her er rart og fredeligt.
Temperaturmæssigt er det noget af en omvæltning i forhold til Bolivia. Om dagen er her omkring 30 grader og om natten er der højst behov for et lagen over sig.

Om eftermiddagen mens vi nød swimmingpoolen, opdagede vi en lille flok aber der kravlede rundt i træerne i haven. De er på størrelse med store egern, eller små kaniner. De var ikke bange så vi endte med at håndfodre dem med kiks.

Vi sluttede dagen med at gå på creperie, hvor pigerne fik pandekager med chokoladesovs.
Nu er det Cristina der glæder sig til sin fødselsdag den 29. juli.

Tot: 0.112s; Tpl: 0.014s; cc: 11; qc: 55; dbt: 0.0745s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb