Morro de Sao Paulo - paradis.. :)

Brazil's flag
South America » Brazil » Bahia » Morro de São Paulo
February 17th 2008
Published: February 18th 2008

Onsdag den 13. februar kom vi oss endelig avgaarde til paradisoya.. Vi hadde faatt mange anbefalinger om aa dra hit, saa vi var litt spente paa hvordan denne oya var i forhold til Ihla Grande. Etter en to timers baattur var vi paa plass.

Paa oya fant vi fort pousadaen vaar "reaggae". Vi hadde slengt oss med 4 gutter som vi hadde moett paa hostellet i Salvador, 3 nederlendere og en fra Hawaii. Den ene nederlenderen som jeg og Linda selvfoelgelig skulle dele rom med, viste seg aa vaere en superstressa fyr. Han skulle planlegge alt, men fikk aldri gjort noe, loep rundt med kartet sitt - var egentlig ganske saa slitsom.. Saa da vi oppdaga at det bodde 4 svenske gutter paa samme sted ble vi ganske glade. I tillegg moette vi tilfeldigvis paa irske Tess og Connor som vi moette paa Ihla Grande. Saa dagene paa Morro ble tilbragt mest sammen med de svenske guttene og det irske paret.

Dagene her gikk alt for fort. Og vi fant fort ut at dette maa nok vaere det naermeste vi har kommet "paradis" saa langt paa turen. Oya bestod av et lite "sentrum" med koselige butikker og restauranter. Det
Wow wow wow...Wow wow wow...Wow wow wow...

Vilde og Daniel.. Utrolig morsom fyr!!
var sand i alle gater, ingen biler, og varer ble fraktet rundt i oyas taxier - trillebaarer. Paa dagtid ble det aa ligge paa stranden, mens det ble kortspill, vin og drinkdrikking paa kvelden. Vi kom oss paa en gaatur en dag, hvor vi gikk langs strendene et par timer. Og vi fikk ogsaa proevd oyas ekstremsportaktivitet - en 300 meter lang kabel som man "rusja" ned, den starta paa en plattform 70meter over bakken, og endte i vannet. Veldig morsomt!! 😊

Vi skulle gjerne blitt lenger paa Morro, koste oss veldig der, og til alle som evt. skal til Salvador eller i traktene rundt, dere maa dra til Morro!! Vi syntes det var mye bedre enn Ihla Grande, har selvfoelgelig litt med vaeret aa gjoere, men oya var rett og slett utrolig koselig!!

I morgen er det tid for aa fly soerover igjen, til Sao Paulo. Der skal vi paa det norskdrevne barnehjemmet, Haapet, og jobbe som frivillige i en uke. Tror det blir moro med en litt annen opplevelse paa turen ogsaa..

paa baaten ut til Morro :)paa baaten ut til Morro :)
paa baaten ut til Morro :)

ganske saa grei baattur maa vi paastaa!! :)
Jentene som koser seg!Jentene som koser seg!
Jentene som koser seg!

Vi var veldig fornoyde da vi moette igjen Tess..
Hele gjenget!!Hele gjenget!!
Hele gjenget!!

John, Connor, Vilde, Linda, Pontus, Daniel og Johannes. Tess tar bildet..
Hehe..Hehe..
Hehe..

John poserer flott!
Chill Out BarChill Out Bar
Chill Out Bar

Fra stranda bar det rett paa chill out baren. Den hadde flott utsikt utover havet, hvor vi laa og noet solnedgangen..
Gjoerma..Gjoerma..
Gjoerma..

Huden ble litt mykere tror vi..
"Loep og hopp!!""Loep og hopp!!"
"Loep og hopp!!"

Lettere sagt enn gjort, men veldig moro var det!!

19th February 2008

Paradis
ser det verkeleg ut til å være! Godt å sjå de får i dykk mat og drikke:-) Viktig det:-) Vilde, gratulerer så masse med dagen den 20. Skriv meir på mail til deg:-) Stor og varm klem frå mamma Unni og Bjørnulf.
24th February 2008

Flotte jenter
på en superherlig reise! :)) kjempeartig å se på bloggen deres!!! Vi følger med og er superstolte av dere jentene! masse kos og klem fra tante pose & co :))

Tot: 0.109s; Tpl: 0.012s; cc: 15; qc: 59; dbt: 0.0713s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb