Tussen Buenos Aires en Vuurland......

Argentina's flag
South America » Argentina » Tierra del Fuego » Ushuaia
January 2nd 2013
Published: January 2nd 2013

Tussen Buenos Aires en Vuurland ligt

• de tijd dat Sangita ons in Buenos Aires opzocht en in Puerto Madryn weer gedag zei.
• drieduizend kilometer asfalt, grotendeels door een leeg landschap
• het schiereiland Valdes, waar duizenden zeeleeuwen nesten, honderdduizenden pinguïns ons amuseren, en (in het goede seizoen) walvissen en orka's langszwemmen
• onze aankomst in de zuidpunt van Vuurland en het eerste zicht op de boot waarmee we naar Antarctica zeilen

In Buenos Aires kijken we met verbazing naar het leven in La Boca. Een wijk waar tijdens de grote immigratiegolf de gelukzoekers stranden. Een inwoner stelde ooit voor om al die armoedige huizen in pasteltinten te verven. Kijk eens wat een resultaat !

Ook duiken we onder in de wereld van de tango. Op straat, tijdens een tangoles en in het theater.

Met de bus reizen we in 18 uur naar het schiereiland. Lange afstandbussen in ZuidAmerika zijn prima geregeld en comfortabel. We kamperen op een gribus camping in de duinen en verkennen de uithoeken van het schiereiland met een gehuurd autootje. Uren kijken we naar het tableau Vivant van zeeleeuwen en pinguïns.

Met een grote groep Argentijnen vieren we oud en nieuw. 1 januari gaan we mountainbiken en op het strand zonnebaden. Ondanks alle eerdere zon verbranden we behoorlijk. Jaloers?

We nemen afscheid van Sangita. Super was het om weer een tijdje met ons drieën te reizen.

We komen aan in Vuurland en zien in de baai ons zeiljacht. Oeps, die ziet er klein uit! Hoe het werkelijk is, schrijven we in de volgende blog over Antarctica.

3rd January 2013

volgers uit Hengelo
De beste wensen voor 2013 vanuit een druilerig Nederland. Super jullie zo te volgen. We zijn heel benieuwd naar de verhalen over de zeiltocht. Veel plezier. Frans en Jacqueline
3rd January 2013
Gaan we met die rooie naar Antarctica ?

Gelukkig nieuw jaar!
Geweldig om een beetje met jullie mee te genieten! Fijne reis weer verder!
4th January 2013

Jaloers!!!!!!!!!! nee joh!
Met veel plezier jullie belevenissen weer tot me genomen. Die Sangita! die kan ook alles( net als haar ouders overigens!) En ...ik wens jullie veel sterkte met de zeiltocht!!!Ik zie Yvonne inderdaad denken dat het vast die kleine rooie gaat worden. Ik hoor je nog zeggen.....dit is het engste deel van de reis voor mij! Dus.... Leo en Yvonne geniet ervan. Miranda en ook Edo natuurlijk
7th January 2013

Reisverslag
De plaatjes zijn weer fantastisch. Hebben jullie de tango echt onder de knie gekregen ? Jullie zullen nu wel al richting Antarctica zijn. Wat een belevenis ! Groet Dick
8th January 2013

jaloers
Lieve Yvonne en Leo, Nu begin ik toch een beetje jaloers te worden. Pinguins zien in het echt, dat vind zulke leuke, aandoenlijke dieren. En dan ook nog naar Antarctica, dat lijkt me zo mooi en indrukwekkend. Wij wensen jullie een mooie en veilige bootreis toe. Liefs van Hanneke en Hans.
10th January 2013

Hallo Leo en Yvon!!!
Haaaaiiiii!!! Wat geweldig wat jullie allemaal meemaken!!! En wat leuk om jullie zo te kunnen volgen!!! Natuurlijk ook nog een heeeeeel gelukkig nieuwjaar voor jullie!!! Het jaar begint in ieder geval goed voor jullie. Ga lekker verder genieten en ik kijk uit naar jullie volgende avontuur!! Dikke kus, Isabelle
15th January 2013
De 1 januari kater eruit fietsen

Beste wensen voor een mooi 2013; de start is sportief en met goede vooruitzichten
Leo, Yvonne, Vanuit een besneeuwd Nederland (1100 km file om dat er 10 cm sneeuw valt) de beste wensen voor jullie en je dierbaren. Op de nieuwjaarsreceptie bij NJORD hebben we over jullie belevenissen kunnen parten anv deze blog. Veel plezier. Correi & Eric Eric, Corrie & aanhang

Tot: 0.067s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 28; dbt: 0.0447s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb