Buenos Aires :weerzien met Sangita

Argentina's flag
South America » Argentina » Buenos Aires » Buenos Aires
December 21st 2012
Published: December 21st 2012

Wat kan een mens zich vergissen. Ik heb nooit geweten dat Argentinië aan het begin van de 20e eeuw rijk was. Puissant rijk. Buenos Aires heeft zich toen ontwikkeld tot een stad die het beste met Parijs kan worden vergeleken. Veel paleisachtige huizen en gebouwen, veel bomen en veel parken.

Maar ook heel veel heelhoogbouw. Met een metro waar op een van de lijnen nog de oorspronkelijke houten rijtuigen rijden. En aan de andere kant het moderne waterfront met de jachthaven.

We gebruiken Jessica's appartement als uitvalsbasis om de stad te verkennen en hebben al snel door welke metro of bus we moeten hebben. Met 130 buslijnen die 24 /7 rijden is het een fantastisch systeem dat ons overal brengt. En een slim opgezet busboekje waar de grote steden in Nederland nog wat van kunnen leren ! Maar ook midden inde stad een 120 meter brede weg. Spannend om die over te steken !

We doen in BA ook niet-toeristische dingen. Sporten in het park, naar een klimhal (zootje), kleine musea bezoeken. Wat een heerlijk gevoel om een tijdje zonder tijdsdruk te leven.

Op 20 december is Sangita aangekomen in Buenos Aires. Eerst gaan we samen de stad verder verkennen, Kerst vieren en dan reizen we met ons drieën naar het schiereiland Valdez. Begin januari scheiden onze wegen zich daar : Sangita terug naar Nederland en wij reizen naar Vuurland . In de haven van Ushaia ligt het 17 meter lange zeiljacht te wachten (?) waarmee we naar Antarctica gaan. Waarover in de volgende blog meer.

We wensen al onze blog-lezers heel prettige Kerstdagen en een gezond en inspirerend 2013.

Respect voor de kenmerkende hoofddoekjesRespect voor de kenmerkende hoofddoekjes
Respect voor de kenmerkende hoofddoekjes

En ter nagedachtenis aan hun vermiste zonen

22nd December 2012

Fijne feestdagen toegewenst!
Lieve Yvonne ,Sangita en Leo. Wat een mooie beleving om zo samen zonder tijdsdruk weer een stukje van de wereld te verkennen. Ik vind het erg leuk om via jullie blog mee te genieten. Heel fijne feestdagen !Liefs Wieke
23rd December 2012

wensen
hartelijk dank voor jullie mooie foto's en leuke info...achter mijn computer voel ik me bijna een wereld reizigster ;). ik wens jullie een heel gezellig samenzijn met kerst, oud en nieuw en alle andere dagen! veel liefs bregit
23rd December 2012

warme kerst
Leuk dit steeds te lezen. Mooie foto's om een idee te krijgen. Wat gezellig dat Sangita er nu ook is. Wij gaan met jullie de kerst warm houden, want wij hebben opeens besloten met z'n vieren een week naar Gambia te gaan. Morgen weg en oudjaarsnacht terug. Geniet met z'n drieen. en een heel goed jaar, met veel interssante zaken. Groetjrs Niek en Petra

beste wensen
ha fmilie de Jong, prachitge foto's uit BA, even het gevoel weer terug te zijn. we wensen jullie prettige kerstdagen en een goed 2013, hartleijke groeten Arie en Margot

Fijne warme dagen
Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Dit houdt ons scherp op plannen maken en vooral uit te voeren.Heerlijk voor jullie om zo samen deze dagen door te brengen. Geniet ervan! Liefs van allemaal, Marlies

Super...
...leuk om jullie enthousiaste verhalen te lezen en mooie foto's te zien! Wens jullie hele fijne zonnige feestdagen met elkaar. Liefs, Jade

kerstgroet
Hoi Yvonne, Leo èn Sangita, Wij wensen jullie mooie feestdagen en alle goeds voor het komende jaar. We kunnen haast niet wachten op de foto's van het volgende gedeelte van de reis. Liefs Hanneke en Hans
26th December 2012

Mooie beelden
Fantastische plaatjes. Veel plezier, fijne kerstdagen en alvast een goed 2013. Blijf vooral gezond. Groet Dick
28th December 2012

warme groeten
Mooi hoor! Veel plezier nu met z'n drieen. We vinden het erg leuk om zo een beeld te krijgen van jullie belevenissen.
28th December 2012

dank en groetjes
Hallo Yvonne, Leo en Sangita, Dank je wel voor de felicitatie. Het 50 worden heeft geen pijn gedaan. Was een gezellig feestje. Jammer dat je er niet bij kunt zijn in januari. Maar ik denk dat je ons niet zult missen! Wat een super mooie reis maken jullie. Lekker dat Sangita er nu is. Argentinië is weer totaal anders dan Suriname, maar aan jullie foto's te zien allebei heel bijzonder. Genieten! Heel veel groetjes en alvast een goed 2013. Marijke
29th December 2012

Spetterende jaarwisseling!
Bij deze wens ik jullie samen een (misschien wel letterlijk) spetterende jaarwisseling in Valdes en een gezond en vrolijk 2013! Ik kijk uit naar jullie volgende blog! Veel liefs Marije
3rd January 2013
Prettige Kerst en houd het warm...

BA
Wat fantastisch allemaal. Dat fietsen daar deed mij denken aan de fietstocht die wij in Bangkok gemaakt hebben. We wensen jullie een heel gelukkig en gezond 2013! Jeroen en Resina

Tot: 0.048s; Tpl: 0.013s; cc: 7; qc: 25; dbt: 0.0262s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb