Videre til Rosario

South America » Argentina » Santa Fe » Rosario
September 16th 2008
Published: September 19th 2008

Dag 95.

Siden vi hadde lagt oss saapass tidlig i gaar, var Eirik paa beina kl. 07:30. Cecilia i resepsjonen kunne da fortelle han at det saa ut som 15:30 baaten var innstilt (og det var for seint aa naa den som gikk kl.09:00). Da Jane vaaknet i halvni-tiden, diskuterte vi litt fram og tilbake om hva vi skulle gjore. Vi kunne vente til imorgen og ta baaten til Uruguay da, eller sjekke ut av hostellet og reise et annet sted. Det ble til at vi sjekket ut kl. 11:00, og tok drosje til bussterminalen for aa kjope bussbilletter til Rosario.

12:30 gikk bussen til Rosario, og turen tok 4 timer. I kiosken paa bussterminalen hadde Jane bedt om aa faa noen salte kjeks, og dobbelsjekket med damen om de virkelig var salte. Si, si, sa damen. De minnes mest om torre smorkjeks, og var vel de daarligste kjeksene vi har spist hittil. Daarlig kjop.

Fra reisehaandboken valgte vi oss et B&B som boken anbefalte. Det het Hotel Boulevard Bed & Breakfast, og hadde ledig rom til oss. Det var med delt bad, og det er helt greit. Det var 2 bad rett utenfor rommet vaart - ett for damer og ett for herrer. Rommet og badene var veldig bra. Prisen var kun 10 pesos mer enn i Buenos Aires, altsaa 120 pesos per natt - og standarden mye bedre.

Etter innsjekkingen gikk vi tur langs elven Rio Parana. Det var mange skip som var paa vei opover elven,mot havnen nord i Rosario. Vaeret var straalende; med sol og 22 grader. Etterpaa gikk vi en runde rundt i byen for vi gikk tilbake til B&B'n.

Paa kvelden gikk vi til Santa Fe nr. 1050, for aa se om restauranten som Janes morfar hadde vaert paa i 1956 virkelig var blitt parkeringsanlegg. Hele huset som tidligere hadde staatt der var naa borte, og den aapne plassen var gjort om til parkeringsanlegg. Vi gikk et par hus oppover i samme kvartalet, hvor det laa en grillrestaurant. Maten der var veldig god; Eirik fikk entrecote av kalv med provancepoteter til. Det var tydelig at prisene her (i Rosario) var lavere enn lenger syd, i Patagonia og Buenos Aires.

PS: Vi har naa faatt lagt til to smaa videosnutter paa "Peninsula Valdes"-entryen, dag 86.

Bad paa B&B i  RosarioBad paa B&B i  Rosario
Bad paa B&B i Rosario

Vi skjonner ikke hvorfor de har dobbeldusj naar de har seperate bad for damer og herrer.... ;-)

Tot: 0.108s; Tpl: 0.022s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0694s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb