El Calafate / El Chalten / Perito Moreno

Published: January 24th 2010

This content requires Flash
Download the free Flash Player now!
 Video Playlist:

1: Perito Moreno 10 secs
We zijn Perito Moreno is niet de grootste gletsjer, maar wel degene die het meeste verschuift per dag --> 2 meter. Als je een kwartiertje staat te kijken is de kans groot dat je al een stuk ijs ziet vallen. Het was een machtig gevoel om zo dicht tegen de gletsjer te staan, maar jammer genoeg werd dit gevoel gedeeltelijk verstoord door de grote hoeveelheid toeristen die hier dagelijks passeren.
Vanuit El Calafate zijn we ook 2 dagen gaan stappen in El Chalten. Dit was een schitterende tocht. Onze mini-tent kon voor de eerste keer zijn functie vervullen.De eerste dag goed weer en naar de avond toe veel wind en regen. Bijgevolg hebben we daar een zeer koude nacht gehad, wat eigelijk te verwachten viel als je bijna tegen een gletsjer slaapt... de tocht bestond uit een schitterend landschap, een mooi wandelpad, maar jammer genoeg heeft de berg 'Fitz Roy' zich in die twee dagen niet laten zien.

FerryFerry
Ferry

Dolfijnen naast de ferry
perito morenoperito moreno
perito moreno

Dit is niet nu gebeurt, maar foto van vroeger. De rivier is toen door de gletsjer gebroken.

Tot: 0.1s; Tpl: 0.012s; cc: 12; qc: 55; dbt: 0.0557s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb