Lørdag d. 12 Juli: Salta og luksus

South America » Argentina » Salta » Salta
July 12th 2008
Published: July 24th 2008

Lørdag d. 12 Juli: Salta og luksus

Skippede morgenmaden i bussen og kørte ind til hotellet.
Ankomst Salta kl. 8.15 Taxa til hotel colonial der ligger ud til plaza de 9 julio
Hotellet er bygget i gammel kolonistil. Har engang været meget meget fint.
Salta er kendt for deres empanadas.
Deponerede bagagen og gik lidt rundt, byen virker meget rart.
Vi besluttede os allerede her for at tilbringe endnu en dag her.
Fik en lille siesta og gik ud for at kigge lidt på byen.
Fik nogle virkeligt gode empanadas på en lille hyggelig rustik restaurant. De bedste vi endnu har fået.
Tog gondolen op til et udsigtspunkt.
Mødte nogle argentinere fra salta som ville have taget et billede. Det udviklede sig til flere billeder og de fik vores email adresse. Vidner lidt til hvor lette de er at komme i kontakt med, og hvor venlige de er.
Man skal lære spansk inden man tager til argentina. Det er et ganske fantastisk sprog. Og giver mulighed for at komme i bedre kontakt med mange flere.
Markedet er ikke så aggressivt, så man kan faktisk gå og kigge på tingene i fred uden at blive overrendt af sælgere.
Tren de las nubes er desværre ikke kørende.
Turen til iguazu er lidt problematisk eftersom vi gerne ville have været til resistencia først.
Prøvede at komme ind på en restaurant kl. 8, men den var ikke åben endnu. Vi har åbenbart ikke helt vendet os til den argentinske tid. Det kan godt have noget at gøre med alle de busture.
Det kan godt være at man synes at huse fra kolonitiden ser pæne ud om dagen. Men det er først om aftenen med lys på at de rigtig folder sig ud. Egner sig så godt til elektrisk lys at man kunne overveje om de havde tænkt på det da de byggede det.

Det var et musikshow på pladsen lige ud for vores hotel. Der sad og stod en masse mennesker og hørte på musik eller bare hyggede sig i de flotte omgivelser.

Tot: 0.093s; Tpl: 0.008s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0617s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb