Søndag d. 13 Juli: Tur sydpå til Cafayatte

South America » Argentina » Salta » Cafayate
July 13th 2008
Published: July 24th 2008

Søndag d. 13 Juli: Tur sydpå til Cafayatte

Sundhedstilstand: Inger er stoppet i næsen men siger at hun ellers er ok. Per er snottet og har ondt i i Hals og hovede. Fernet Brancha hjælper noget.
Tidlig morgenmad kl 6.30 Sightseeingbussen henter os klokken 7 vi skal til Cafayatte for at se på flotte klippeformationer og prøvsmage højlandsvin.
Den første time er ren transport, derefter begynder landskabet at blive interessant. Cafayatte kløften bliver stejlere og stejlere. Kaktusserne vokser overalt på klippesiderne (ligesom juletræerne gør det i Norge).

Vi kommer forbi en uddød landsby. Tidligere endte jernbanen mod Cafayatte her og varerne måtte transporteres videre med hest og vogn. Nu er jernbanen nedlagt. Vind og vand har lavet nogle flotte formationer, der har fået sigende navne som Gagandas del Diablo (Djævlens Vandfald) og Amphiteatret. Begge steder har vand udhulet et stort hul i klippen. Det sidste sted er akkustikken helt fantastisk og to musikkere spiller musik.
I Cafayatte besøger vi en Vingård. Området er et af verdens højst beliggende vindistrikter (1.600 m). Vi køber selvfølgelig en god flaske til at nyde ved lejlighed. I Byen er der mange butikker og et marked. Man kan købe mange ting. Blandt andet Cocablade og Coca The. I Lonely Planet står at der bliver set gennem fingre med at de lokale bruger det men at det ikke anbefales at turister eksperimenterer.

Vi er tilbage i Salta ved 19 tiden hviler lidt og går så ud for at få lidt mad, inden vi går i seng

Tot: 0.06s; Tpl: 0.007s; cc: 10; qc: 45; dbt: 0.0354s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb