Mandag d. 14 Juli: Tur nordpå til Jujuy

South America » Argentina » Jujuy » Humahuaca
July 14th 2008
Published: July 24th 2008

Mandag d. 14 Juli: Tur nordpå til Jujuy

Sundhedstilstand Inger og Per er blevet blandingsmisbrugere. Vi lever nu på sugetableter, næsespray og Asperin / Ibuprofen.
Vi vågner først kl 6.30 men når at være klar til bussen kl 7. Igen er de første timer ren transport. Derefter begynder Humahuaga dalen, der er udpeget som World Heritage område. Det skyldes både landskabet og indianerkulturen. Ved den lille indianer landsby Purmamarca ser vi “Cerro de los 7 Coleres” et bjerg med 7 forskellige farver. Farverne skyldes iltning af de forskellige mineraler, som bjerget består af. På markedet finder vi en lille restaurant, hvor vi får empanadas med Lamakød og Inger får sig en Cocathe som hun siger er god for hendes hals. Kirken og husene er alle lavet af soltørrede lersten. Vi kører videre mod byen Humahuaca, der er den største by i området. På vejen er der mange flotte klippeformationer med fantastiske farver. I beyen er der en høj trappe med et monument for enden. Det koster store anstrengelser at komme op til toppen. Tror det skyldes vores sundhedstilstand. Får senere at vide at byen ligger i 3.000 meter. Det er en stor oplevelse at se alle de lokale indianere og de fremmedartede huse. Vi er ganske tæt på grænsen til Bolivia, og det hele føles meget eksotisk.

Tot: 0.094s; Tpl: 0.008s; cc: 11; qc: 52; dbt: 0.0586s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb