Argentinsk folklore

South America » Argentina » Salta » Salta
July 6th 2008
Published: July 13th 2008

Shakira- shakiraShakira- shakiraShakira- shakira

Liten jente med ufattelig bra rytme. Hun hadde ogsaa laert aa slenge paa haaret for en enda mer sjarmerende framtreden.
Dag 23.

Eirik var oppe tidlig - han var begynt aa bli forkjolet. Vi satt lenge med frokosten, og planla og ta en tur med den lokale “Ulriksbanen” ut paa dagen. Etter frokosten gikk vi opp til plazaen (plaza General Gumes) hvor vi var paa marked igaar. Vi satt oss paa en benk og horte sondagsgudstjenesten via hoytalere, som er plassert ut i gatene i hele byen. Solen varmet helt fantastisk, var 26 grader idag. PS: Husk at det er midt paa vinteren her.

Etter en rask lunsj gikk vi ned for og ta banen, som ikke er langt unna hovedbusstasjonen. Det var veldig lang ko for aa ta banen - saa vi bestemte oss for aa gaa en tur i Parque San Martin istedenfor. Der var det barn i alle aldre, som hadde oppvisning i bl.a. lokal folkedans. Utrolig sjarmerende, men Jane synes det var frusterende at jenter paa 5 aar hadde 20 ganger mer rytme enn henne. Misunnelig!

Lengre inne i parken var det et stort marked - sondagsmarkedet. Ca. 1 km med markedsboder paa begge sider av gangveien. Paa kvelden begynte vi aa pakke, imorgen er det slutt paa luksus livet paa hotellsuite. Naa blir det hostell igjen.

Historisk museum med appelsintraer i frontHistorisk museum med appelsintraer i front
Historisk museum med appelsintraer i front

Paa alle plaza'ene er det plantet masse appelsintraer. Appelsinene er dessverre altfor sure til aa spises. Bildet er tatt fra Plaza 9. de Julio.

Tot: 0.044s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.0203s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1021kb