Bariloche

Published: March 25th 2008

This content requires Flash
Download the free Flash Player now!
 Video Playlist:

1: Paa biffrestaurant i Bariloche 14 secs

Noen late dager i Bariloche

Som nevnt i forrige brev, trengte Siri litt tilvenningstid. Det ble derfor ingen planlagt tur i omraadet, men noen late dager langs innsjoen Nahuel Huapi. Bariloche, som Magnus har tilbrakt tre uker i tidligere har nok av "turistattraksjoner" aa by paa.
Paa lista over obligatoriske ting aa gjoere finner vi sjokoladebutikkene, som finnes paa hvert gatehjoerne, isbutikken JauJau med kanskje verdens beste is??!!, biffrestauranten "Boliche de Alberto" og massevis av friluftsaktiviteter. (Som vi da ikke benyttet oss av denne gangen)
Bariloche blir ogsaa kalt "little switzerland"......

Til tross for paaskeferien og en overfylt by med turister, var det en helt annen atmosfaere i Bariloche enn Buenos Aires, noe som gjorde gaatt for Siri's aklimatiseringsprosess, og hun er naa klar for nye oppplevelser.

Vi tilbrakte de to foerste nettene i hjemmet til Kuki og Roberto, som Magnus bodde hos under studieoppholdet her tidliger. Roberto er full av informasjon og historie om Argentina og andre land i Soer-Amerika.
De to siste nettene ble tilbrakt paa Hostel Tango Inn Downtown, hvor vi blant annet kunne nyte hostellet's boblebad med uslaaelig utsikt over Nahuel Huapi!!

Ellers er det ikke saa mye aa rapporter herfra. Ferden videre gaar mot Chile og Pucon i morgen.

26th March 2008

4 har blitt til 5
Godt å høre at Siri har kommet vel fram og fått akklimatisert! Høres fornuftig ut med en rolig start. Jeg sitter nå på hotelrommet i Chicago og leser reisebrevene deres, Kari er igjen på hytta med bikkjene og Ingrid er i Oslo. En internasjonal familie med andre ord. Betty falt raskt til ro i familien i påsken og har allerede lagt seg til noen nye vaner:) Lange skiturer hver dag og hundemassasje om kvelden har gjort livet godt for henne tror vi. Du får nok en utfordring med å få oss til å "slippe" henne når du kommer hjem Siri!!:) Her i Chicago blir det spennende dager med forelesning som skal holdes på fredag. Ta godt vare på hverandre på ferden videre!!
27th March 2008

hei igjen!!!
Herlig å se kosebilder Magga!!! Ser ut til at du lever det søte liv sammen med Siri, ikke verst må jeg si :) Her i Norge har det akkurat vært påskefeiring ;) Det kom mengder med snø før siste helga, østlandet har vel sjelden bydd på mer pudder... deilig.. Ellers er det det vanlige, skole og jobb. Sola skinner fra skyfri himmel og våren som var i ferd med å vike for vinteren (!) ser ut til å på nytt feste grepet over Oslo by.. VI sees igjen Magnus!! Sjalasjala
28th March 2008

Re: hei igjen!!!
Halla David! Det har nok blitt noen late dager naa i det siste ja. Men i gaar var vi paa vulkantur i Pucon, Chile. Fikk trasket en 1400 hoeydemeter, saa det gjoerde godt for kroppen : ) Hoerte rykter om mye snoe og godeforhold i paasken. Da fikk vel de nye skia litt aa bryne seg pa ; ) Nyt vaaren i hovedstaden! Vi snakkes!
1st April 2008

Tilbake til Oslo by
Hola! Jøss, spa på hostellet. Snakk om luksus! Får meg til å tenka på den ikkje altfor vellykka turen til Island eg var på i fjor. Der ble det mest spa og lite fjellbestigning. Påsken ble for min del brukt til å jobbe som elektriker heime på Stord, men fekk også stått litt på ski i Røldal. Mykje snø i fjellheimen nå. Til helga blir det vinterbestigning av Storen. Ellers er det flott å høre at du har fått noen å dele opplevelsene med. Snakkes på skype!
1st April 2008

Det blir nok ikke noen vane.....
....med spa paa turen : ) Men deilig var det den ene gangen! Ellers hoers jo en tur til Storen ut som en god ide!! Kos dere!! Skal si fra naar jeg er paa skype igjen. Er litt daarlig med tilgjengelighet paa den fronten for tida...

Tot: 0.053s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0267s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb