Nordre Argentina - Quebrada de la Humahuaca

South America » Argentina » Jujuy » Humahuaca
February 6th 2020
Published: February 8th 2020

Quebrada de la Humahuaca Første dagen med bil endte i en liten by i «Quebrada de la Humahuaca» som heter Tilcara. Byen er sjarmerende, med lave murhus og brolagte gater. Det er også et stort utemarked med typiske lokale, indianske varer (gensere i sterke farger og mye keramikk). Her bodde vi på et nydelig sted som heter Posada de Luz: https://www.posadadeluz.com.ar/en-gb. Det dyreste stedet ... Read Full Entry

Photos are below

Restauranten hvor vi spiste lunsj i Yavi, helt inntil grensa til Bolivia.Restauranten hvor vi spiste lunsj i Yavi, helt inntil grensa til Bolivia.
Restauranten hvor vi spiste lunsj i Yavi, helt inntil grensa til Bolivia.

Man skal ikke «skue hunden på hårene», maten var god den.
Offerplass på «Abra el Condor».Offerplass på «Abra el Condor».
Offerplass på «Abra el Condor».

Her skvettes vann på steinene som offer til gudene før plastflaskene legges i steinrøysa.

9th February 2020

Hei
Blir rent misunnelig her jeg sitter i blåst og regn. Det ser ut til at dere har det veldig fint på tur. Artig å følge turen her. Glad i dere.

Tot: 0.159s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 40; dbt: 0.0861s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb