Argentina


Advertisement
Argentina's flag
South America » Argentina » Buenos Aires » Buenos Aires
November 12th 2008
Published: November 12th 2008
Edit Blog Post

Argentina-SaltaArgentina-SaltaArgentina-Salta

Her er jeg paa vej til Salta fra graensen, i en minibus
Hej allesammen.
Det er efterhaanden et stykke tid jeg har sat noget paa bloggen, men jeg har ikke taget saa mange billeder der har vaeret vildt spaendende det sidste stykke tid😊
Jeg er i oejeblikket i Argentina i Buenos Aires.
Jeg tog fra Villa Tunari, til Cochabamba og sov der en nat, hvorefter jeg tog til Oruru med en bus i 4 timer. Her tog jeg med et tog moed Villazón, som er graensen mellem Bolivia og Argentina. Togturen tog 17 timer og var ikke saerlig sjov. Heldigvis havde jeg da to saeder for mig selv, og havde taget min sovepose med mig, men der var saa toer og stoevet luft derinde, at min naese paa et tidspunkt begyndte at bloede. De glemte ogsaa at komme med mad som man kunne koebe, saa jeg fik kun nogle m og m's jeg havde taget med. Men jeg kom da heldigvis til Villazón, og gik over graensen, og moedte en mand som spurgte om jeg soegte en bus. Det gjorde jeg jo, men sagde til ham at jeg v ille med en stor almindelig bus, men han insisterede paa at han havde andre turister i sin minibus og den kun tog 4 timer
Argentina- SaltaArgentina- SaltaArgentina- Salta

Et stoppested paa vejen.
i stedet for 7, og det var virkeligt tiltalende, saa jeg gik med et par meter og saa at der var 3 unge Gringo´s, og besluttede at tage med. Vi skulle have fyldt bussen og der kom 3andre maend, som var lidt aeldre, maaske omkring 45 aar. Det viste sig at blive en rigtig road trip fra graensen til Salta. Vi stoppede flere gange, ikke mindst for at de kunne koebe Rom. Det var virkelig en oplevelse med masser af mande hoerm i den bus, og vi endte med foerst at komme til Salta da klokken var 22.00 om aftenen fordi vi havde stoppet saa mange gange. Men det var virkelig en sjov tur 😊 I Salta skulle jeg moedes med en som hedder Omer som jeg havde moedt i PArken. Haabede det blev sjovt, men det viste sig at jeg blev stemmelig hurtigt traet af ham hehe. Men vi tog sydpaa 4 timer, ned til en by der hedder Cafayate, rigtig laekkert sted. Meget stille og roligt, og vi fandt et skoent Hostel. Omer smuttede efter 2 dage, sydpaa men jeg blev 4 dage. Det er jo det gode ved at rejse alene, man har ingen forpligtigelser overfor nogen andre end dig selv. Det er dejligt, for jeg tror vi var rimelig enige om at vi ikke gad rejse sammen laengere hehe😊
Men i Cafayate er der fyldt med Bodegaer som steder hvor vinen bliver til hedder. Jeg smagte kun en enkelt vin, men selvom jeg ikke drikker den slags, var den da til at holde ud, og smagte lidt specielt.
Jeg hyggede mig faktisk bare i Cafayate, var ude at loebe en enkelt gang, og ude at gaa i bjergene. det var udemaerket. Derudover holdt vi BBQ 2 af aftenerne, den ene aften var fordi der var en paa hostellet som havde foedselsdag, saa vi holdte fest for ham. Det var nu meget sjovt😊
Soendag tog jeg saa til Buenos Aires. Foerst mod Salta og herefter med bus i 18 timer til Buenos Aires. Det var faktisk ret skoent, for det var em Cama bus, hvilket betyder at man kan sove der😊 Store saeder og fod ting man kan slaa ned, bedre en business class paa et fly😊
Nu er jeg saa i Buenos Aires pa et lille Hostel, fyldt med musik og kunst, det er laekkert nok, og i gaar var jeg ude at faa lidt undervisning i Guitar. Saa jeg nyder faktisk bare livet😊



Additional photos below
Photos: 36, Displayed: 24


Advertisement

Argentina-SaltaArgentina-Salta
Argentina-Salta

Her har du et billede af en stor kaktus Lise. Som egentligt slet ikke er en kaktus, men som hedder noget andet naar den er over en vis hoejde paa omkring 20 eller 50 cm.
Argentina-SaltaArgentina-Salta
Argentina-Salta

Statuen her er vist noget med nindianerne, og langs er der ogsa en masse udhuginger af mennesker, det er bare ikke til at se. Men noget med noget krig halloej.
Argentina-SaltaArgentina-Salta
Argentina-Salta

Vores sidste stop inden Salta
Argentina-SaltaArgentina-Salta
Argentina-Salta

Nogle af de skoere fra bilen
Cafayate.ArgentinaCafayate.Argentina
Cafayate.Argentina

Det er en gade i Cafayate, hvor et vildt aesel gaar forbi. Dem er der rigtig mange af i Argentina.
SalatSalat
Salat

2. Maaltid i Argentina, skoent:)
Cafayate.ArgentinaCafayate.Argentina
Cafayate.Argentina

Det er hos Ismanden, men den daarlige. Men alligevel smagte det godt. Den anden ismand havde endnu laekrere is, og havde o gsaa roed og hvidvins is.
Cafayate.ArgentinaCafayate.Argentina
Cafayate.Argentina

Dette er slagteren, som lige skaerer et stykke Lomo af fra nogle af de koer han ahr haengende. Lomo er noget af det bedste ligesom tenderloin.
Cafayate.ArgentinaCafayate.Argentina
Cafayate.Argentina

Det her er slagteren. Maaske svaert at se, men paa disken ligger det bageste af en ko, dvs, man kan se dens hale.. Add..:)
Cafayate.ArgentinaCafayate.Argentina
Cafayate.Argentina

Lige ved siden af er slagteren finder du ogsaa groenthandleren.
Cafayate.ArgentinaCafayate.Argentina
Cafayate.Argentina

Her bliver der lavet fletninger paa en af dem der arbejder pa Hostellet.
Cafayate.ArgentinaCafayate.Argentina
Cafayate.Argentina

Udsigt over vindrueplanterne i Cafayate
Cafayate.ArgentinaCafayate.Argentina
Cafayate.Argentina

Utrolig smuk natur. Paa den ene side starter Ande bjergene som er tusinde aar gamle og paa den anden nogle canyans i forskellige roede braendte farver, som er ret unge omkring 50 aar gamle..
Cafayate.ArgentinaCafayate.Argentina
Cafayate.Argentina

Dette er i ded spaede Andes bjerge hvor der er vandfald et sted oppe af floden. Vi fandt det dog ikke, efter at have gaaet 3 timer forkerte vej, var vi traette.
Cafayate.ArgentinaCafayate.Argentina
Cafayate.Argentina

Andes bjergene. Pludselig er der huse midt paa bjerget, og de har geder og hunde og alt muligt. de gaar som regel ned fra bjerget en gang om ugen for at koebe ind.
Cafayate.ArgentinaCafayate.Argentina
Cafayate.Argentina

Vi spiser i den spaede start af vandfaldene.
Cafayate.ArgentinaCafayate.Argentina
Cafayate.Argentina

Igen i Andesbjergene, hvor der er huse gemt inde bagved.


Tot: 0.07s; Tpl: 0.013s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.044s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb