Matkapaivan alku

Argentina's flag
South America » Argentina » Buenos Aires » Buenos Aires
February 10th 2008
Published: February 11th 2008

Kavin viela lopuksi illalla syomassa seisovassa poydassa. Se oli luonteva paatos Buenos Airesin matkalle: koko kaupungin tarjonta on kuin seisova poyta.

Kannykka heratti klo 7. Kavin suihkussa ja soin ostamani evaat: omenan, jukurtin, appelsiinimehua ja vetta. Oli tarkoitus lahtea ennen aamupalaa, joka alkoi vasta klo 9. Olin myos lentoa ajatellen ollut edellispaivan ilman alkoholia ja klo 15:n jalkeen myos ilman kahvia, eli ei nyt mitaan kuivattavaa.

Pakkaamisessa meni vielakin aikaa. Loysin viela yhden sadan peson setelin. Kun nostin Buenos Airesiin tultuani 1000 pesoa, jaoin rahat eri paikkoihin. Sitten niita tuli vastaan vaatteita kaivaessani. Tama satanen tosin oli muiden maiden rahojen joukossa. Minulla oli kaytossa siis viela 200 pesoa, eli noin 45 euroa. Olisin voinut hyvin ottaa taksin, mutta paatin noudattaa alkuperaista suunnitelmaa ja lahtea joukkoliikenteella. Rinkka selkaan ja menoksi.

Kavelin metroasemalle. Juna ehti menna mutta seuraava tuli 5 minuutin paasta. Kun paasin keskustaan, poikkesin pitseriassa vessassa (olisihan edessa viela parin tunnin bussimatka) ja maksoin siita pari kolikkoa. Sitten bussin 86 pysakille, jonka olin katsonut etukateen.

Sinisia busseja tuli, mutta mikaan niista ei mennyt lentokentalle. Piti kuulemma odottaa punaista bussia. Viimein hyppasin siniseen bussiin, ajoin silla muutaman kilometrin ja otin sitten taksin. Taksi maksoi 60 pesoa ja ajoi moottoritietakin pitkin etuikkunat auki.

Kentalla olin tosiaan hyvissa ajoin, klo 10.30, nelja tuntia ennen lennon lahtoa. Olisin ihan hyvin voinut nukkua muutaman tunnin lisaa ja tulla suoraan taksilla. Paasin heti jattamaan rinkan, maksoin lentokenttaveron (18 dollaria eli 57,25 pesoa). Join appelsiinimehun, sitten kanapiiraan ja vetta. Klo 12:n jalkeen menin tullista lapi. Kun aikaa oli, paatin viela tappaa puoli tuntia netissa, joka maksoi nelja kertaa enemman kuin Buenos Airesissa.

Tot: 0.045s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 22; dbt: 0.0279s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1023.7kb