Mi último día aquí - aina jotain uutta!

Argentina's flag
South America » Argentina » Buenos Aires » Buenos Aires
February 9th 2008
Published: February 9th 2008

Es mi último día en Buenos Aires. Me gusta estar aquí. Es como Madrid o Barcelona, pero más grande. Podría quedarme aquí más tarde, como habría podido quedarme también en Montevideo o Colonia. Estas tres ciudades son diferentes pero me gustan las todas. ¿Por qué tengo prisa y continuo mi viaje? Hay tantas ciudades para ver. Ayer todavía hablaba finlandés, pero hoy no lo he hablado. En mi viaje he hablado también un poco alemán y naturalmente inglés. Muchas veces me han respuesto en inglés, pero he seguido hablando español porque he pensado en español las cosas que quiero decir y no he querido pensarlas otra vez en inglés.

Taman tienoon asunnoista on tullut mieleen mummola: tummia, raskaita puisia huonekaluja, joita en ole nahnyt Suomessa pitkaan aikaan, mutta taalla niita on.

Otin eilisiltana parin tunnin torkut klo 22 - 24 jotta jaksoin lahtea katsomaan yoelamaa, joka alkaa taalla sangen myohaan. Minulla oli ihan turvallinen olo liikkua lahitienoon kortteleissa: kadut olivat valaistuja ja muitakin ihmisia oli liikenteessa.

Aamuyon unten jalkeen pesetin vaatteitani lahipesulassa 8 pesolla ja mietin missa viela lahtisin kaymaan. Ajoin bussilla Cordoban avenueta pitkin yhden metrolinjan paahan, ja loytyihan uusia nakymia: matalampia taloja. Paikoin tienoo vaikutti rahjaiselta mutta oli seassa hyvakuntoisiakin kaksikerroksisia taloja.

Palasin metrolla "kotikatuni" Agüeran kohdalle, ja taas minua odotti yllatys: valtava, monikerroksinen ostoskeskus. Kiertelin katselemassa sita, mutta minulla ei ollut mitaan ostoaikeita.

Palatessani hostellin lahelle hoidin huomisten lentojen check-inin netissa ja tulostin lentojen paikkatiedot. Kopioin myos kuvani kamerasta muistitikulle ja laitoin joitakin nettiin nakyville, koska nuo siirrot eivat onnistu hostellin koneella, jolla joudan kylla sitten hoitaa sahkopostit ja blogien tekstipaivitykset myohemmin.

Pakkaamiseen menikin enemman aikaa kuin kertaakaan Montevideosta lahdon jalkeen. Olin ehtinyt levittaa tavarani aika laajalle, ja nyt kun taas lennan puolentoista viikon jalkeen, pitaa miettia myos tarkemmin mita voi laittaa kasimatkatavaroihin.

Huominen meneekin sitten kokonaan matkatessa. Lento lahtee klo 14.20. Kentalla pitaa olla 3 tuntia etuajassa. Kaupunkibussi ajaa kentalle vajaassa kahdessa tunnissa, joten lahden hostellilta joskus kahdeksan jalkeen. Blogeja ei tule valttamatta paivitettya, ellen sitten innostu kayttamaan lentokentan kallista nettia.

Tot: 0.059s; Tpl: 0.014s; cc: 6; qc: 27; dbt: 0.0344s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb