Andit

South America » Chile » Santiago Region » Santiago
February 10th 2008
Published: February 11th 2008

Eka lennollani olin ajatellut etta ei ole suurta eroa siina missapain maailmaa istuu lentokoneessa. No nain onkin tilanne, jos on pimeaa tai lennetaan pilvien paalla. Mutta lennolla Buenos Airesista Santiagoon kannatti kylla ottaa ikkunapaikka.

Pampa oli tasaista katseltavaa: paaosin erivarisia nelioita. Vain joet ja pilvien varjot loivat jotain epasaannollisyytta maisemaan. Sitten tulivat Andit ja kaivoin kameran esiin. Lumihuippuiset vuoret olivat komeaa katseltavaa.

Santiagon kentalla oli nelja tuntia vaihtoaikaa. Rinkka piti ottaa hihnalta ja kavella vieda se uudestaan lahtoselvitykseen. Kerkesin selvittaa eri liikenneyhteydet kaupunkiin. Oli ihan kiva kierrella katselemassa busseja ja takseja kun ei ollut rinkkaa selassa eika kiiretta lahtea kaupunkiin. Andit nakyivat myos lentokentalle.

Kavin Donking Donutsissa. Otin aamiaispaketin: kahvi, mehu ja kaksi munkkia. En ymmartanyt tarjoilijan kysymysta espanjaksi joten han toisti sen englanniksi: skimmed milk or normal milk. En ottanut kahviini rasvatonta maitoa vaan tavallista.

Lennolla Punta Arenasiin olin ottanut ikkunapaikan vasemmalta puoleta Andi-nakymien takia. Varjot olivat jo pitkia, mutta aina uusia vuorenhuippuja tuli esiin. Aurinko laski jo ennen Puerto Monttia. Kapteeni kuulutti yhdesta vuoresta: sen rinnetta alas valui punainen laavavirta. Sen kuvaaminen ei enaa oikein onnistunut.

Taman paivan lennoilla kukaan ei ollut kiinnostunut siita mita nesteita kuljetin kasimatkatavaroissani, joten nama rajoitukset eivat taida olla taalla voimassa.

Tot: 0.33s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 43; dbt: 0.2017s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb