Recoleta

South America » Argentina » Buenos Aires » Buenos Aires
February 6th 2008
Published: February 6th 2008

Herasin varhain. Lahdin ajamaan keskustasta poispain bussilla 86, samalla bussilla jolla voisin sunnuntaina ajaa lentokentalle asti. Jain pois toiseksi viimeisen metroaseman kohdalla ja kiertelin sen ymparistossa. Loysin elokuvateatterin, ja otin sielta esitteen. "Rakkautta koleran aikaan" alkoi kiinnostaa. Kavin lahistolla aamiaisella: paahtoleipaa, vahan tuoremehua ja kahvi. Palasin hostellille kymmeneksi. Bussissa oli ollut hyvin tilaa, mutta metro tulikin sangen tayteen.

Mentiin taksilla Recoletaan. Kaytiin hautausmaalla katsomassa Evita Peronin hautaa. Liisa huomasi leffalehdesta etta yksi elokuvateatteri oli hautausmaan vieressa. Ostimme liput ensimmaiseen naytokseen (klo 13.459. Meilla oli tunti aikaa ennen leffaa. Kavimme kirjakaupassa. Naiset ostivat kirjoja. Jain harkitsemaan yhta espanjaksi kirjoitettua Chile-opasta. Sen ostan jos en parempaa loyda. Elokuvissa oli miellyttavan ilmastoitu teatteri. Pia lahti teilleen. Kavelin Liisan kanssa takaisin hotellin lahelle. Loysimme sattumalta baarin jossa han oli kaynyt Anteron kanssa, kun heilla oli muutama tunti aikaa lahtea rahtilaivasta katsomaan kaupunkia. Lopuksi kavelimme viela kilometrin verran kavelykatua, jolla riitti kauppoja.

Kavin locutoriossa siirtamassa kuvat kamerasta muistitikulle. Kaytiin hostellissa, jonne Pia oli jo asettautunut lepaamaan. Lahdin Liisan kanssa ulos. Ensin kaytiin ravintolassa jossa soin ja sen jalkeen viela baarissa oluella.

Tot: 0.045s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.0272s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb