Asettautumista

South America » Argentina » Buenos Aires » Buenos Aires
February 5th 2008
Published: February 5th 2008

Herasin jo ennen kuutta enka saanut enaa unta. No ainakin hostellin nettiin paasi ongelmitta. Usb-portti vain ei toiminut, kuten ei parissa nettipaikassakaan, joten kuvia ei viela saanut siirrettya kamerasta.

Odottelin hostellin aamupalaa. Sen piti alkaa klo 8, mutta sain vasta puolen tunnin paasta kahvin ja pari voisarvea. Jos jatkossa heraan varhain, lahden kylla heti liikkeelle, enka odottele aamupalaa. Aurinkohan on ylhaalla klo 7 - 21, ja liikkuisin mieluimmin silloin kun ei paahda pahasti, eli klo 7 - 10 tai klo 18 - 21.

Olimme sopineet tasta paivasta, etta kukin saisi menna omia reittejaan. Minullahan on majoitus maksettuna kolmeksi yoksi. Lahdin selvittamaan mista loytaisin majapaikan lopuksi kolmeksi yoksi ja miten paasisin sitten sunnuntaina lentokentalle. Kavelin San Telmoon. Poikkesin siella yhdessa majapaikassa, mutta siella oli ihan taytta. Menin sitten lahimpaan baariin juomaan kivennaisveden ja rasvaamaan itseni. Pia sattui tulemaan sinne.

Poikkesin kirjakaupassa, kun harkitsen Chile-oppaan ostamista. Siella oli tarjolla Lonely Planet englanniksi (105 pesoa) tai espanjaksi (143 pesoa). En viela ostanut, kun se nyt ei kuitenkaan ole juuri se opas, jonka haluaisin. Eurollahan saa siis 4,7 pesoa.

Tein ensimmaisen bussimatkani keskusaukiolle, josta lahtee monta metrolinjaa. Matkahan maksetaan automaattiin kolikoilla. Seteleilla ei siis paase matkustamaan. Selvitin lentokentalle lahtevan bussin 86 pysakin. Matka maksaa 1,50 pesoa ja kestaa 1 tunnin ja 50 minuuttia. Nopeampiakin vaihtoehtoja on toki olemassa.

Ostin 10 kerran metrolipun ja ajoin D-linjaa Recoletaan Agüeran asemalle (nyt huomasin että saahan täällä skanditkin kirjoitettua - tosin lisanappaimin). Olin netista katsonut yhden majapaikan ja löysinkin sen. Tarjolla oli 80 pesolla yhden hengen huone, joka on eka kerroksessa ja respan takana. En halunnut heti ottaa sita. Poikkesin katsomassa paria hotellia - molemmat buukattu täyteen. Otin tuoremehun ja voisarven ja menin sitten nettikahvilaan katsomaan hostelworldin tarjontaa. Yhden hengen huoneita oli aika naftisti tarjolla. Paatin tyytyä edelliseen paikkaan. Sinne palatessani reitilleni osui kuntosali, jossa paiva maksaa 10 pesoa seka kelvollisen nakoinen pesula. Tuli sellainen olo etta taallahan voisi viettaa ihan leppoisaa elamaa. Ei olla ihan keskustassa, mutta lahella, aivan kuin Kalevassa. Päätin sitten ottaa sen majoituksen ja annoin luottokorttini numeron vakudeksi.

Paluumatkalla hostellille poikkesin viela huokeassa katupitseriassa (limsa ja pitsanpala 6 pesoa). Hostelliin paivaunille klo 16.

Klo 19 herasin ja lahdin kaymaan uudestaan San Telmossa. Talla kertaa bussimatka oli tukahduttava kokemus. Kadulla oli jo ihan miellyttava lampotila, mutta bussissa oli kuuma!

Tot: 0.249s; Tpl: 0.016s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.1104s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb