FIJI


Advertisement
Oceania
April 27th 2010
Published: April 28th 2010
Edit Blog Post

Da var det stillehavet som sto for tur, bermere bestemt sydhavsparadiset Fiji. Det lyder litt klisjeeaktig ut, men det er ihvertfall det jeg bestandig har hort at det er! Ma vel innromme at jeg gikk rundt a smafros den tiden jeg var pa New Zealand, det er jo host der na. Sa det var godt a komme opp til tropene igjen!


Hadde 2 dager i Nadi som ligger pa hovedoya(Vitu Levu), for sa a sette kursen ut til de virkelige paradisoyene. Oygruppen heter Yasawa Islands. Man kan velge ut forskjellige oyer man kan ga i land pa og overnatte der. Jeg hadde satt av en uke pa forskjellige oyer som skulle utforskes nermere. Sa da var det bare a sette sette seg pa ferjen a gjore seg klar for a ga barfot de neste 7 dagene!. Ferjen stoppet utenfor forskjellige oyer pa tur oppover oygruppen og etter 5 timer var vi 8 stykker som ble satt i land pa oya Nanuya LaiLai. En ferjetur pa 5 timer hores kanskje lenge ut, men slappet av oppe pa soldekk med forfriskninger mens vi cruiset forbi andre oyer der andre folk skulle i land.


Vi ble mott med trad. Fijisang pa stranden da vi ankom oya, som forovrig skjer pa alle oyer man kommer i land pa. Mamuya LaiLai Island var virkelig paradis, hvis man kan kalle en sydhavsoy for det!! Ikke sa mye som skjer pa disse oyene: sol, basing, spise, kajakking, snorkling og dykking, men det er nok det...


Det betyr at en blir lat av sant. Det sies at folka pa Fiji er noe av det lateste du kommer borti Man blir pavirka av dem..


Etter noen dager her, var Manta Ray Island neste stopp. Her var det litt mere liv sammenlignet med Nanuya LaiLai, men likevel ganske bedagelig og laidback her ogsa, Og samme aktiviteter her ogsa + volleyball etc. samt noe innslag av lokal sang og dans. Forovrig var det felles frokost, lunch og middag pa alle stedene. God mat var det, det skal de ha!


Siste oy ut var South Sea Island. Dette var en ekstremt liten oy. Det tok 2 min. a ga rundt den! Oya var omkranset med strand reundt hele. Ogsa her var det samme som skjedde som pa de 2 andre stedene, sa det var a ta det med ro!! Stort mer er det ikke a skrive hjem om, annet enn at det hadde vert en knall uke med knallver pa Yasawa Islands - Lazy dayz😊


Ma nevne at jeg traff 9 stk. fra Norge i lopet av uken pa Yasawa Islands. Det er mange i forhold til de 6 jeg har mott pa for jeg ankom Fiji.
Tok baten tilbake til Nadi for en natt her, for jeg satte meg pa flyet til LA.


Additional photos below
Photos: 13, Displayed: 13


Advertisement



Tot: 0.041s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0224s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb