USA

North America
May 1st 2010
Published: May 5th 2010

Sa var det siste stopp pa reisen min, som var USA. Flyet hadde avgang kl. 22.00 fra Fiji og landet i Los Angeles kl. 13.00 samme dag!! Det er den internasjonale datolinjen i stillehavet som sorger for det. Tror det er 19 timers tidsforskjell mellom de to stedene, sa kroppen var ikke helt med de dagene jeg var i LA!

Hadde pa forhand booket et hostel som la oppe i Hollywood omradet, en sidegate fra Hollywood Walk of Fame. Her ble det tid til vandring opp og ned gata for a sjekke noen stjerner. Videre var vi pa en parktur ovenfor Hollywood. Her var det topp utsikt over LA og til det beromte Hollywood skiltet.

Jeg hadde ingen forventninger om dette stedet og fant vel ut at det var ganske kjedelig her.

Las Vegas var neste stopp. Tok bussen fra LA og det tok ca. 5 timer inn til Las Vegas. Hva skal en si om Vegas? En ganske annerledes by enn andre byer i USA. Det er vel for ingenting den kalles Sin City!

Tok turen inn til Grand Canyon fra Vegas med stopp ved Hoover Dam. Det var et ganske mektig landskap som motte oss der inne, ganske fasinerende egentlig.

Fra Vegas tok jeg flyet opp til San Francisco for a tilbringe noen dager der.
Her ble bl.a Golden Gate Bridge og Alcatraz utforsket. Syntes byen var veldig alright og trivelig, men utrolig kaldt!

Flydde ned igjen til LA for a tilbringe siste natten her. Bodde da ved Venice beach. Her liker folk a vise seg frem for andre!!

Da var det slutt pa 6 mnd. reising og hjem til striskjorte og havrelefse!!

Tot: 0.248s; Tpl: 0.017s; cc: 6; qc: 43; dbt: 0.0856s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb