New Zealand


Advertisement
Oceania
April 21st 2010
Published: April 23rd 2010
Edit Blog Post

Siden det hadde blitt mye reising i australia sa hadde jeg bestemt meg for a ta det med ro pa New Zealand. Hadde bare 1 uke her sa det begrenset seg i grunn selv. Burde vel hatt en maned og vel sa det. Simen reiste fra Sydney opp til Hong Kong og videre til Kina. Forste stopp pa New Zealand var Auckland som ligger pa nord-oya. Spanderte pa meg 3 dager her. Ikke sa nye som skjedde egentlig. Traff en kanadier po hostelet, sa hang rundt med han den tiden jeg var der. For a gjore noe fornuftig nar jeg forst var her, sa ble det en tur til Rangitoto Island! Det er en vulkansk oy som ligger en halvtimes ferjetur utenfor Aucklsnd. Den skal ikke vere aktiv lenger!! Brukte ca. 1 time a komme til toppen, som ligger 260 moh sa det var ikke akkurat en bragd a na til topps! Men utsikten var upaklagelig den med auckland i sikte. Ellers var det a ta det med ro og spise asiatisk mat! Det betydde at maten pa NZ ikke var noe a skryte av for a si det sann. Ikke akkurat den mest spennende byen jeg har vert i. sa for a gjore noe med det sa reiste jeg opp til Paihia som ligger en 4-timers busstur nord for auckland. Stedet var alright det og gjorde litt forskjellige aktiviteter her, bl.a kajakk, sykling etc. Litt norsk over stedet egentlig. Hadde en liten artig episode pa hostelet der jeg bodde. En blond jente kom bort til meg og spurte om jeg hadde nokialader som passet til mobilen hennes. Det hadde jeg ikke. Hadde vel en anelse om at hun var norsk. men hun kom meg i forkjopet og spurte om jeg var fra Norge(pa engelsk selfolgelig!). Matte jo svare ja! Sa hun sa at hun kunne hore det pa engelsken min!! Trodde jeg snakket Oxfordengelsk!! Etter 3 dager her oppe bar det tilbake til auckland for en siste natt der, for sa a sette kursen mot tropene igjen og Fiji. Det var kaldt pa NZ!


Additional photos below
Photos: 6, Displayed: 6


Advertisement



Tot: 0.192s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 43; dbt: 0.0645s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb