Nadi, Fiji

May 2nd 2007
Published: May 2nd 2007

Vors i Rodney!
Hei alle sammen!

Her kommer en kort oppdatering fra Julie mens hun sitter paa flyplassen paa Fiji og venter paa at Martine skal lande fra New Zealand (forskjellige flighter hit pga forskjellige hjemreiser).
Den siste uken har vaert preget at noen oppturer og en del store nedturer.
Kort fortalt:
Dagene i Byron Bay gikk fort og vi koste oss der selv om vaeret dessverre ikke var like greie mot oss som lenger nord. En av dagene dro vi paa kjoeretur med Rodney innover i landet og til en liten landsby kalt Nimbin. Dette er et helt spesielt sted som bestaar av gamle hippier som lever paa hasj og mariuana og har en VELDIG laidback livsstil. Her ble vi tilbudt dop (ikke paatrengende, mer som en selvfoelge at vi ville ha det..) paa hvert gatehjoerne og bedt om aa joine kampen for aa gjoere hasj og mairuana lovlig paa samme maate som alkohol. En interessant opplevelse!
Siste dagen meldte vi oss paa 4-timers surfekurs og gjett om det var moro! Vi storkoste oss i vannet og at begge klarte aa staa gjorde dagen komplett! Haaper virkelig surfing er noe vi faar proeve igjen (her paa Fiji?).
Dagen etter satte vi

Vors i Rodney!
kursen mot Surfers Paradise, 8mil soer for Brisbane. Da vi kom opp dit smilte solen nok en gang til oss og vi benyttet det til en etterlengtet dag paa stranden.. Alt saa perfekt ut inntil vi kom tilbake til Rodney... Da viste det selv nemlig at, uten synlige tegn til innbrudd, hadde noen tatt seg inn i bilen (vi mistenker at de har dirket opp de ikke alt for gode laasene...) og tatt med seg Martines (lille) sekk der hun hadde alt av verdisaker og Julies lommebok med begge bankkortene, norsk sim-kort og foererkort.
Saa for aa gjoere en lang historie litt kortere: Vi dro til politiet og meldte tyveriet, dro videre opp til Brisbane neste morgen, kom oss til det norske konsulatet der og fikk beskjed om at Martine kunne faa noedpass paa ett doegn saa vi kunne komme oss til Fiji, men det nye, ordentlige passet hun trengte for aa komme hjem gjennom usa maatte hun vente paa i over en uke lenger enn vi hadde planer om aa vaere paa Fiji... Saa etter to hele dager rundt i Brisbane paa forskjellige reisekontorer, immigrasjonskontoret (visumet ogsaa stjaalet..) og konsluatet endte det til slutt med at vi har kommet

Paa Cheeky Monkies!
oss til Fiji i dag (Martine da altsaa paa noedpass), vi har byttet om en 12-dagers baattur (med alt innkludert, som vi hadde bestilt dagen foer innbruddet...- de billettene ogsaa stjaalet) her paa Fiji, til en 7-dagers baattur som begynner i dag. Videre har vi booket om billettene herfra saa vi den 11.mai reiser sammen tilbake til Sydney der Martine skal hente sitt nye pass, som kommer med ekspress-post fra Norge, foer hun den 13.mai reiser tilbake til Fiji og foelger den opprinnelige reiseruten hjem, mens jeg drar tilbake til caro og Rasmus i Perth. Det betyr at Martine forhapentligvis lander paa gardermoen 16.mai, klar for aa feire nasjonaldagen!

Naa ser vi STORT frem til en uke med snorkling, bading, soling, festing og lek her paa Fiji - Julies droemmereisemaal i lang, lang tid...Faar dessverre ikke langt ut noen bilder naa, men kommer sterkere tilbake naar vi er tilbake i Sydney. saa da sier vi bare 'bula, bula' imens og ha en fin uke (det skal i hvert fall vi!!!) =D
Stor klem fra Julie (og Maritine da, som lander snart)

Byron Bay

Paa Cheeky Monkies moette vi tilfeldigvis Dan og Nathan som vi bodde sammen med i Sydney! Her er vi ute og 'feirer' ANZAC Day med CammoParty...;p

Australias oestligste punkt

Martine chiller'n i Rodney
Lennox Head, Byron BayLennox Head, Byron Bay
Lennox Head, Byron Bay

Litt toerrtrening paa land foerst...
Surfers ParadiseSurfers Paradise
Surfers Paradise

Noen timer foer vi oppdager innbruddet...mens vi enda var i paradis...

6th May 2007

Trist aa hore om hva som har skjedd for vi vet virkelig godt hva det vil si. Spesielt Maria foler med Martine. Forhaapentligvis er ikke politiet like korrupt i australia enn i Brasil :S Dere faar kose dere sa godt dere bare kan paa Fiji. Vi har hatt noen fantastiske dager páa Ilha Grande, men naa har vi kommet oss til Rio hvor vi bor nesten gratis hos en norsk jente Maria traff paa det norske konsulatet sist hun var innom byen. Saa kan komme noe godt ut av aa miste passet :)

Tot: 0.053s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0351s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb