Sydney, Australia

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney » Kings Cross
May 12th 2007
Published: May 12th 2007

Hei alle sammen!
Da var vi atter tilbake i Sydney og paa hostellet vaart i Kings Cross. Dette er vaar siste kveld paa tur sammen, og etter tre og en halv maaned foeles det ganske rart. Mer om det senere.

Uken paa Fiji var en herlig tid! Fiji var virkelig et paradis og levde absolutt opp til forventningene. Det raadet en deilig og slapp livsstil paa oeyene og det passet oss bra, - fin avslutning paa turen! Foerste natten tilbragte vi paa et straalende hostel (hotel) helt nede i vannkanten i Nadi, Fijis nest stoerste by. Morgenen etter satt vi oss paa baaten som fraktet oss rundt mellom oeyene. Vi var tilsammen innom fire oeyer paa seks dager, akkurat passe! Det var tidlig opp og tidlig i seng og dagene gikk med til soling, snorkling og bading. Klimaet var veldig tropisk med varme dager og netter.

Etter fem netter paa oeyene tilbragte vi de to siste paa samme hostell i Nadi, der vi siste kvelden fikk med oss tradisjonell, lokal dans med stilige 'kostymer' og flammeshow, en artig opplevelse!
Torsdag dro vi inn til Nadi sentrum og brukte noen timer paa aa titte i butikker og gjoere noen gavekjoep.

Fredag morgen dro vi hit til Sydney der Martine endelig fikk hentet det nye passet sitt. En lettelse!
Samme kveld dro vi ut med folk paa hostellet og koste oss skikkelig den siste ute-kvelden vaar sammen. Det resulterte i en litt redusert dag i dag😊 Har allikevel ruslet rundt i byen og klart aa komme oss innom noen butikker😊

I morgen flyr Julie tilbake til Rasmus i Perth og Martine flyr over til Fiji igjen der hun skal tilbringe en natt til foer hun starter hjemreisen gjennom L.A. Begge gleder seg masse!

Vi er STRAALENDE fornoeyde med turen vaar og foeler oss utrolig heldig som har faatt sett saa mye av verden og opplevd saa mye spennende. Vil nok ta en stund foer alle inntrykkene synker inn og vi vet begge to at vi ikke trenger aa vaere lenge hjemme foer reisefeberen kommer tilbake!
Vanskelig aa nevne hoeydepunkter...hele turen har rett og slett vaert SUPER!

Sender en stooor klem til alle hjemme - vi sees paa onsdag, hilsen Martine😊 (Julie gleder seg ogsaa til aa se alle hjemme..men ikke foer om en maaned😉
Klemmer fra oss i Sydney

...-NOOOOT!

8th June 2007

hei og velkommen hjem
hei Julie! Fantastiske bilder fra Fiji. Veldig rart at det er gått så mange uker siden du dro. Synes det dere har gjort har vært så smart- en opplevelse for livet. jeg sier ti a og k at de må reise etter vidergående. Nå er det flott i Norge med ny varme rekord i dag på 30 grader i oslo. Blir sikkert rart å komme hjem å være en del av en familie igjen, men snart drar du videre---vestover- God tur hjem- du har vært kjempegod til å skrive. Klem fra Britt

Tot: 0.131s; Tpl: 0.018s; cc: 7; qc: 51; dbt: 0.0453s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb