Tilbake i Perth


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Western Australia » Perth » Perth City
May 29th 2007
Published: May 29th 2007
Edit Blog Post

17.maifrokost17.maifrokost17.maifrokost

Tale hoerer hjemme!
Hei alle sammen!

Her kommer en liten hilsen fra meg. Som dere sikkert vet er jeg naa tilbake i Perth hos Rasmus, og Martine har kommet seg vel hjem. Foeles utrolig rart og ganske trist egentlig at turen vaar er over allerede. men som vi skrev i forrige innlegg kan vi ikke annet enn aa si oss utrolig heldige som har faatt oppleve alt det vi har gjort. Det har virkelig vaert en droem som har gaatt i oppfyllelse!!!! Gleder meg til aa komme hjem og vise dere bilder og fortelle fra turen...det vi har faatt lagt opp her er jo bare en broekdel av alt vi har sett😊

Jeg har naa vaert over to uker i Perth og storkoser meg. Helt utrolig merkelig hvor fort tiden gaar, saerlig naa som jeg ikke er paa reisefot lenger. Caroline var her frem til forrige torsdag foer hun dro hjem, via noen dager i Kuala Lumpur. Sammen med henne gikk jeg noen lange turer og slappet av ved bassenget hos henne eller i leiligheten vaar. Koselig😊
Nasjonaldagen ble selvsagt feiret med brask og bram! Er en god del norske studenter her i Perth og ANSA er flinke til aa tilrettelegge, saa det ble en annerledes, men ikke noe daarligere 17.mai for vaar del. Dagen startet med frokost allerede kl 0730 der det var om aa gjoere aa komme i god nok stemning til aa masjere gjennom hovedgaten av Perth litt senere paa dagen... Fra frokosten (som bla hadde brunost og julekake paa bordet!!!mmm...) ble vi fraktet i innleid buss inn til sentrum. Der var det norske slagere som 'kanskje kommer kongen' og 'forelska i laerer'n' som ljomet over anlegget, saa da fikk vi jammen meg med oss litt russefoelelse ogsaa! I sentrum gikk vi som sagt i tog gjennom handlegaten (faktisk samme gate som vi bor i), med politieskorte og mange nysgjerrige blikk fra de innfoedte. Etter toget var det klart for taler, kake, poelser og vaffler foer festen fortsatte paa en pub helt ned i vannkanten, - saa da fikk vi Aker Brygge-foelelsen ogsaa😊
Utpaa ettermiddagen dro vi hjem til oss for videre vors foer kvelden ble avsluttet paa et innleid utested, ogsaa der med norske slagere over anlegget. Saa alt i alt hadde vi en straalende nasjonaldag! Haaper dere koste dere hjemme ogsaa.

Rasmus har en del arbeid med skolen for tiden (naermer seg eksamen...), saa det
17.maifrokost17.maifrokost17.maifrokost

Rasmus og Marius Biong paa vei inn i bussen
betyr at jeg faar en del fritid. Den bruker jeg til aa trene (vi er saa heldige aa ha helsestudio (med spaavdeling!) i samme bygning som leiligheten), slappe av, titte litt i butikker, lese, soeke sommerjobb, lage hempbaand (bare aa sende inn bestilling!) og vaere husmor😊
I loepet av uken haaper vi aa faa til en tur til Fremantle og litt senere blir det kanskje en roadtrip med Jorn og Stefan til Margareth River.
Jeg lander paa Gardermoen soendag 17.juni og maa innroemme jeg gleder meg litt til aa komme hjem naa ogsaa - savner dere alle sammen!

Kos dere i vaarvarmen😊
Hilser fra Rasmus, stor klem fra Julie

P.S. Jeg har naa omsider faatt lagt ut bilder fra Afrikaturen og fra den siste uken paa roadtrip i Australia (under Nadi, Fiji). Ta en titt😊


Additional photos below
Photos: 10, Displayed: 10


Advertisement



Tot: 0.097s; Tpl: 0.012s; cc: 6; qc: 56; dbt: 0.0504s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb