Byron Bay, Australia

Oceania » Australia » New South Wales » Byron Bay
April 25th 2007
Published: April 25th 2007

Kort oppdatering fra den foerste uken paa roadtrip i Australia:

Tirsdag ettermiddag satt vi oss paa bussen som skulle ta oss opp til Brisbane. Det var en traaang busstur som tok 17 timer og ikke 13 som vi hadde blitt fortalt. Uansett, onsdag formiddag kom vi vel frem til Brisbane og moette vaar nye reisevenn, RODNEY RUDE. Det er nemlig navnet paa vaar fantastiske campingvan. I dag morges, da vi ble vekket av politiet kl 7 og jaget vekk fra parkeringsplassen vi sov paa, ble vi fortalt at Rodney er en australsk artist, sannsynligvis av det mer tvilsomme slaget...😊

Da vi hadde faatt vanen og klart aa fylle bensin kom vi oss ut paa highwayen og kjoerte nordover til Noosa, vaart foerste stopp paa roadtripen. I Noosa moette vi Mille (venninne av Martine fra Fagerborg), som bodde der fordi hun hadde blitt syk og maatte vaere igjen der mens venninnene hadde dratt videre til Fiji. Paa Milles reiseforsikrings regning fikk vi bo i en fin, stor leilighet og spist litt bedre mat enn vi har gjort i det siste. De tre dagene i Noosa gikk med til strandliv (naa begynner vi endelig aa se resultater av taningen😊 og avslapping.
Videre kjoerte vi nordover til Hervey Bay, en liten ferieby som er utgangspunktet for alle turer til Fraser Island. Her hadde vi vaare foerste netter i Rodney og det var storartet! Ingenting aa si paa komforten der nei!
I Hervey Bay tilbragte vi en dag paa stranden og en dag paa dagstur til Fraser Island. Fraser Island er verdens stoerste sandoey og Australias fjerde stoerste oey. Vi dro tidlig om morgenen med buss og ferge og fikk omvisning rundt paa oeya i firehjulstrekkerbuss. Det var en oey med helt spesiell natur og helt krystallklart vann (som vi fikk bade i), virkelig vakkert!

I gaar (tirsdag) satt vi oss nok en gang i Rodney og kjoerte denne gangen soerover i seks-syv timer til vi kom til Byron Bay, hvor vi er naa. Dette er en typisk australisk backpackerby med strand- og uteliv. Her er det, som dere kanskje skjoenner ut fra historien om politimannen i morges, ikke lov til aa sove paa parkeringsplassene rundt omkring, saa vi har blitt noedt til aa ta inn paa campingplass. Etter en dag rundt i byen og paa stranden i dag skal vi i kveld sjekke utelivet og benytte oss av gratis BBQ-middag, GLEDER OSS!

Haaper alt staar bra til hjemme og at dere nyter solen like mye som vi gjoer!
Stor klem fra Martine og Julie

P.S. Har hatt litt problemer med bildeutleggingen i det siste, beklager det, legger ut saa fort vi faar muligheten.

26th April 2007

Heisann! Ser ut som om dere har det kjempebra og flotte bilder! Goy aa folge m! Vi har kommet oss ned fra kulden og har tilbrakt de siste dagene i hengekoyer i jungelen. Mye stress har skjedd de siste dagene inkluderer et mistet pass og en avlyst afrikatur. Dere faar folge med paa bloggen :) Saa haaper vi dere er heldigere med biler i Australia enn vi har vaert her. Opplevd en hel del motorstopp! Ta vare paa hverandre og ha masse mer moro! Store klemmer
27th April 2007

Russetiden er her!
Dere har det da virkelig helt på G - men nå er russebussen NONSTOP blitt knallende sitrongul med sorte damer vrikkende rundt omkring og det klingende navn CRAZY. Kick-off for russetiden med busskåring i dag - meget lydelig for nabolaget! Tenk at det er ett helt år siden det var dere som hylte rundt her! Rart eller? At tiden går så fort og at dere har opplevd så masse siden den gang! Kos dere videre - vi nyter sommer nr. 1 her!
30th April 2007

Hei:D
Innrømmer gjerne at jeg kunne tenkt meg en aldri så liten dukkert i havet der nede. Dere kan ikke klage, for å si det sånn;) Hørte at Martine hadde blitt frastjålet pass og billetter. Kjedelig, men så lenge dere overlever er det vel ikke verdens undergang:p Litt skal man jo oppleve. Hils Rodney, og ha en fortsatt fin tur:D
1st May 2007

nå har jeg dummet meg ut da vet du. Ellen er jo litt sleivete med omtalen av sine ulike venninner som heter Julie så jeg trodde hun mente deg. Men så var det hun andre Julie som er russ nå hun tenktepå! Så deter ikke jeg som har fått Alzheimer light, men surrebøtta Trondheim som ikke kan uttrykke seg skikkelig altså! Får du orden på livet Martine? Med pass og billetter og sånt? Lykke til! (Ellen fortalte nettopp at du hadde vært litt uheldig.

Tot: 0.207s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 57; dbt: 0.143s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb