queenstown en bungyjump

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Queenstown
July 4th 2008
Published: July 8th 2008

Opgestaan met ijs op de ramen (aan de binnenkant). Vertrokken van het cricketveld richting Queenstown. Weer een zeer mooie rit door de bergen langs een rivierdie diep in een kloof lag.

Aangekomen bij bungybackpackers bleek alles in Queenstown vol te zitten, maar voor ons busje was nog plek.

Direct bij het hostel de Nevis High Wire Jump geboekt. Daarna de stad in om nog wat te ontbijten. Na wat informatie te hebben ingewonnen besloten om een extra nacht hier te blijven, er is toch meer te doen dan we dachten.

Rond half 1 in de bus richting de bungy. Voor Katinka een vreselijke rit de berg op. Wat een plek hebben ze gekozen voor deze sprong zeg. Harnas aan, wegen en met het gondeltje naar het platform. De enkelbanden om en in een tandartsstoel het bungykoord aangeklikt gekregen. Raar waggeltje naar het platformpje (40x40cm). Dat is nog wel het engste als je daar staat. Mijn lichaam en instinct zeggen: "WAAR BEN JE MEE BEZIG", maar bij 1 in 1 keer gesprongen (zie dvd).

Vlak na de sprong zeg ik tegen Katinka, kijk naar die wolken hoe snel die aankomen en een paar minuten later een dikke sneeuwstorm. De rest van de mensen konden hun sprong gelukkig nog maken.

Naar beneden in een 4x4 met sneeuwkettingen, voor Katinka een nog helsere rit (steil langs de afgrond met gladheid). Maar beneden stond de bus alweer klaar.

Weer terug bij het hostel met "Walter" naar een manege gereden en een wildernis rit besproken voor de volgende ochtend. Terug in het hostel hoorden we dat de rest van de sprongen van die dag gecancelled waren.

Vanavond nog wat drinken in Queenstown.

Bram

Tot: 0.064s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 46; dbt: 0.0411s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb