Ned langs vestkysten

Oceania » New Zealand » South Island » Nelson Region
June 12th 2007
Published: June 12th 2007

Stranden i KaikouraStranden i KaikouraStranden i Kaikoura

Et fantastisk sted, her skal jeg helt sikkert tilbage!
Jeg er nu ankommet til Franz Josef paa vestkysten af sydoeen. Her skal jeg ud at gaa paa den naarliggende gletcher i morgen.

Oprindelig skulle jeg have vaeret ude at dykke ved et skibsvrag fra 1980'erne kaldet Michail Lermontov, en sovjetisk luksusliner (eller nok mere bare en liner, kommunister goer sig vist ikke i luksus). Den sank ved Malborough Sounds ved nordkysten paa sydoeen fordi en New Zealandsk lods ville give turisterne en naermere kig paa kysten.

Desvaerre kunne jeg ikke komme ud at dykke, da der var storm den morgen, da jeg skulle afsted. I stedet hoppede jeg paa en bus en dag tidligere ned at vestkysten, og det var en rigtig flot tur. Jeg har jo ikke saa meget tid i NZ, saa noget af sydoeen maa jeg se fra bus.

I modsaetning til Australien skifter landskaberne hele tiden. Regnskov med palmer ligger for foden af kaempe bjerge med gletchere og sne, og jeg har for foerste gang rent faktisk set en palme daekket af sne!

Faar og atter faarFaar og atter faar
Faar og atter faar

Det er i hvert fald een ting, de har nok af her i NZ!
Marlborough SoundsMarlborough Sounds
Marlborough Sounds

Udsigt over nordkysten paa sydoeen.
BussenBussen
Bussen

Udsigt fra bussen, hvor jeg tilbragte mange timer.
Regnskov og bjergeRegnskov og bjerge
Regnskov og bjerge

Ved ikke rigtig, hvorfor jeg staar i T-shirt. Det var 5 grader!

Tot: 0.161s; Tpl: 0.013s; cc: 11; qc: 57; dbt: 0.106s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb