Ons tweede verslagje

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Fairlie
March 7th 2007
Published: March 7th 2007

Het is nu woensdag 7 maart.
Maandagmorgen aangekomen vanaf Hong Kong. Eesrt geland op Auckland, en na wat zoekwerk ingestapt op de "domestic flight" naar Christchurch.
Op het vliegveld een taxi genomen naar het hotel. Dit lag midden in de stad, maar helaas waren we zo moe dat we na een drankje en wat te eten naar bed zijn gegaan.
Maandag 5 maart werden we om 8 uur opgehaald door Kea campers.
De camper die wij hebben heeft kenteken DPP298.
De inrichting is perfect. Dikke Ford, goede plaatsen in de "cabin" en het woongedeelte is ruim genoeg voor onze reis. TV aan boord, DVD speler, audio, keuken. TOP!
Nadat we inkopen hadden gedaan bij de locale Woolworth's zijn we naar Kaikoura gereden.
De Top10 camping was goed.
Hier was het zo druk dat we om 06:00 uur op moesten om de 2e!! afvaart te nemen.
Whale watch was HELEMAAL TOP. 3 Sperm Whales gezien. Daarna de Dusky dolphins, een feest.
6 Maart zijn we via Hanmer Springs(een "ski dorpje") naar Banks Peninsula - Akaroa gereden.
Het landschap is ongelooflijk mooi.
Voor Akaroa waren we vergeten om de camping te reserveren - VOL DUS! maar geen nood, op een bijhorend weiland overnachten kan met een goed ingerichte camper ook.
Nu staan we in Fairlie. Verder verslag volgt.

Tot: 0.131s; Tpl: 0.014s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.0941s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb