Daar gaat ie dan

Published: March 4th 2007

Vlucht1Vlucht1Vlucht1

Van Schiphol naar Hong Kong Int. en Hong Kong Island
We zijn op weg!
Op donderdag 1 maart vertrokken.
Een vriendin haalde ons stipt op tijd op, en bracht ons naar het station in Breda.
Toen we ook onze reisgenoten hadden gevonden stapten we op de trein naar Schiphol. Deze vertrok om 10.09 u.
De eerste pech sloeg toe toen een computerstoring alle trienverkeer lamlegde rondom Amsterdam. Geen vervangend vervoer geregeld door de NS!! Dus zelf snel een taxibusje geregeld op Station Leiden.
Mooi op tijd op de luchthaven en daar gelukkig geen problemen meer. Het toestel vertrok precies op tijd naar Hong Kong.
WAT EEN STAD!
Op 100 Km2 wonen en werken en leven daar 7miljoen mensjes. . . een mierennest.
We hebben met behulp van een gids kans gezien om in iets meer dan 1 dag alle markante dingen te bezoeken: The Peak, rondvaart in de haven, de lichtshow (ook in de haven), het uitgaanscentrum, Lantau met zijn commerciele, maar indrukwekkende buddha beeld.
Ook vanuit Hong Kong vertrok het vliegtuig precies op tijd, en vandaag kwamen we via een overstap op Auckland aan in Christchurch.
Een vermoeiende start van een mooie reis.
Nu eerst even bijkomen in een geweldig hotel, helaas te moe om de stad te gaan bezichtigen,
HK1HK1HK1

Overview
maar je kunt nu eenmaal niet alles zien.
Morgen vroeg op, om 08:00 uur worden we opgehaald door Kea, en krijgen dan de campers.
Foto's hoop ik morgen bij te kunnen voegen.
Hopelijk gaat het een mooi verslag van een nog mooiere reis worden.
Tot dan.

NgongPingBuddha
LantauLantau
Lantau

Het in de baai opgespoten vliegveld van Hong Kong

Tot: 0.052s; Tpl: 0.016s; cc: 14; qc: 26; dbt: 0.0255s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb