Ons derde verslag

Oceania » New Zealand » South Island » Invercargill
March 10th 2007
Published: March 10th 2007

Het is nu 10 maart. Vanuit Christchurch vertrokken naar Kaikoura.
Alles draait hier om "Whale watch" dus die hebben we maar direct geboekt.
En of het de moeite was. We waren nog geen 15 minuten op zee en de eerste
walvis vertoonde zich met een geweldige duik en bijhorende zwaaiende staart!
Dit fenomeen speelt zich hier af boven een "ravijn" van 1280 meter diep!
3 walvissen hebben we gespot op een afstand van nog geen 20 meter!
Daarna hebben we een hele school dusky dolphins gevolgd. Geweldig schouwspel.

Na Kaikoura zijn we via Hanmer Springs naar Banks Peninsula/Akaroa gereden om te overnachten. Camping ligt in een uitgestorven krater.

Van daaruit naar de bergen, Mount Cook! met 3750 meter een indrukwekkend schouwspel.
En het weer blijft fantastisch. Gemiddeld hebben we 25-27 graden en volop zon.

Van Mount Cook weer terug naar de kust, Oamaru - Dunedin. De steden zijn zo druk dat we besluiten om steeds een stukje door te rijden naar kleinere holiday camps.
Nu overnacht in Waihola. Camping aan een "mirror lake" WOW!

Vanuit Waihola helemaal langs de kustlijn naar de Catlins.
Hier hebben we om het half uur wel een natuurfenomeen. Ongelooflijk mooi.
Doorgereden naar Bluff, het International Signpost. We zitten maar 2000 km van de zuidpool!

Vandaag gaan we op weg naar Te Anau, het flordland gebied.

Helaas zie ik geen kans om foto's te plaatsen, alle computerkasten zitten achter slot en grendel.
Volgende keer moeten we dus een laptop meenemen, er is hier overal draadloos internet voorhanden.
Tot dan . . . . .

Tot: 0.062s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 45; dbt: 0.0398s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb