Vand, vulkaner og lidt af det hele


Advertisement
New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island
December 16th 2019
Published: December 16th 2019
Edit Blog Post

Så er det vidst ved at være et stykke tid siden jeg sidst skrev noget her, men der er kun fordi der er sket så meget, så lad mig tage det dag for dag, for jeg har vidst heller ikke selv styr på det.

Mandag ankommer jeg til National Park Village, og tjekker ind på et nice hostel, og spiser en god omgang Fish'n'chips med nogle af de andre fra hostellet, ingen problemer.

Tirsdag har jeg booket en shuttle til Whakapapa, en lille landsby på langt oppe af siden på Mt Ruepehu. Det viser sig så at de har glemt mig, og jeg får snakket med ejeren der overbeviser mig til at tage en anden shuttle til et andet sted på bjerget, hvormed jeg får en længere tur på 8 timer. Jeg kommer til at gå den meget populære Tongarino Northern Crossing sammen med cirka 500 andre mennesker, meget flot, men også mange mennesker, indtil jeg forlader denne halvejs inde i min dag, på toppen af Mt Tongarino. Da jeg langt om længe ankommer til min campingplads, opdager jeg at jeg ikke kan sætte pløkker i jorden, og at min gasbrænder og gasflaske ikke passer sammen. Heldigvis er der gasbrænder i hytten, som jeg kan bruge.

Onsdag er jeg nødt til at afkorte min vilde 5 dags tur ud i ingenting, da jeg ikke har mulighed for at lave mad. Jeg går tilbage til Whakapapa og får et lift tilbage til National Park Village af en sød dame. Her finder jeg så heldigvis en gasflaske der passer til min gasbrænder. Klokken er nu 16, og jeg ved stadigvæk ikke hvor jeg skal sove, eller hvad jeg skal lave torsdag. Jeg ringer til et kanoudlejningsfirma som siger at de har mulighed for at få mig på vandet torsdag, jeg skal bare komme til dem i Tuamarunui så hurtigt som muligt. Så jeg fpr et lift af en truckchauffør og får lige nået at handle ind, inden jeg ender hos kanoudlejningsfirmaet.

Torsdag tager vi af sted på vores 5 dages kanohejk. Jeg er blevet sat sammen med to tyskere, som jeg skal følges med hele vejen. Naturen er fantastisk, der er ingen mennesker, og om aftenen fpr jeg spillet kort med de to tyskere. Sådan går det indtil mandag, med sol og få skyer hele tiden.

Mandag er vi lige stået op, da det begynder at regne. Jeg når at få mit telt i tørvejr, så jeg ikke skal slæbe rundt på et vådt telt. Regnen fortsætter hele dagen, kun med korte stop en gang i mellem. Dagen er heldigvis kort i dag, kun 4 timers padlen. Klokken 1 bliver vi samlet op, med juice og hjemmebagte muffins. Jeg skal dog videre, så halvvejs tilbage bliver jeg sat af, da jeg skal den modsatte vej. Her bliver jeg samlet op af intet mindre end 1 af New Zealands to orgelstemmere. Han er også på vej til Wanganui for at stemme et orgel i en kirke, og han spørger om jeg ikke kunne hjælpe ham. Det kan jeg da sagtens, men før vi skal stemme orgelet, skal jeg selvfølgelig lige have en rundvisning bag om orgelet. Da vi endelig er blevet færdige er klokken 7, og han kører mig til et hostel, og betaler mit værelse for mig. Han skal selv videre til Wellington, hvor han også lige skal nå at stemme et orgel.

I dag, tirsdag, har jeg gået lidt rundt i Wanganui, set glaskunstnere og taget en elevator dybt inde i et bjerg. Senere skal jeg nå en bus til New Plymouth, hvorfra jeg skal til
Tongatino & Wanganui 3Tongatino & Wanganui 3Tongatino & Wanganui 3

Følte at jeg fortjente en is efter min vandretur og problemre i Tongarino National Park, og dette vaf altså det eneste der var.
Mt Taranaki og gå lidt rundt.

Så kom jeg vidst til at kalde alle billederde Tongatino i stedet for Tongarino, men det gider jeg ikke at ændre


Additional photos below
Photos: 32, Displayed: 24


Advertisement

Tongatino & Wanganui 8Tongatino & Wanganui 8
Tongatino & Wanganui 8

Hvis ikke lige de havde koste 7000 kr stykket kunne man da godt overveje at købe disse.
Tongatino & Wanganui 9Tongatino & Wanganui 9
Tongatino & Wanganui 9

Og min sovepose gik i stykker... Heldigvis kunne jeg låne nål og tråd of fikse den igen.
Tongatino & Wanganui 11Tongatino & Wanganui 11
Tongatino & Wanganui 11

Mine kreative pløkker.
Tongatino & Wanganui 16Tongatino & Wanganui 16
Tongatino & Wanganui 16

Panorama fra "Bridge to Nowhere"
Tongatino & Wanganui 20Tongatino & Wanganui 20
Tongatino & Wanganui 20

Den famøse "Bridge to Nowhere", en gigantisk betonbro midt ude i ingenting.


Tot: 0.158s; Tpl: 0.014s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0864s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb