Vandfald og flere vulkaner


Advertisement
Oceania
December 8th 2019
Published: December 8th 2019
Edit Blog Post

Så er min tid i Auckland ved at være gået. I morgen tager jeg bussen sydpå for at se nationalparken Tongarino.

Dagen i går brugte jeg på en tur til Waitakere Ranges, som er en del af en vulkan der ligger på skrå. Området er fyldt med Kauri-træer. Et indfødt New Zealandsk træ, som kan blive flere tusinde år gamle. Området er også fyldt med flotte vandfald og strande med sort sand.

Dagen i dag har jeg brugt i Devonport, som ligge lige på den anden side af vandet, 15 minutter med færge. Her besteg jeg inden for få timer ikke mindre end 2 vulkaner, som også begge har været brugt af militæret.

Og så er der selvfølgelig også i dag en masse billeder.
(Jeg beklager at billederne er roteret og i en rodet rækkefølge, men der er kun så meget jeg kan gøre fra mobilen.)


Additional photos below
Photos: 24, Displayed: 22


Advertisement

Auckland 15Auckland 15
Auckland 15

Toppen af vandfaldet.
Auckland 18Auckland 18
Auckland 18

Dette træ skulle efter sigende have overlevet mange storme, oversvømmelser o.lign grundet sin indviklede struktur.
Auckland 19Auckland 19
Auckland 19

Vandfaldet nede fra.
Auckland 20Auckland 20
Auckland 20

Et andet vandfald.
Auckland 22Auckland 22
Auckland 22

Det sorte sand.
Auckland 23Auckland 23
Auckland 23

Vandfaldet fra siden af.
Auckland 28Auckland 28
Auckland 28

"The Lion Rock"
Auckland 32Auckland 32
Auckland 32

Det andet vandfald, denne gang nede fra.
Auckland 33Auckland 33
Auckland 33

Den vilde vestkyst, en smule vildere end den jyske.
Auckland 34Auckland 34
Auckland 34

Jeg har endnu ikke fundet nogen orienteringsløbere, men jeg tror jeg ville være rimeligt tryg med at tegne et kort, jeg skal bare have højdekurver, eg par stier, og så er resten bare en tæthed 3.


Tot: 0.031s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0122s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1023.7kb