Dinsdag 07 oktober 2014

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Auckland
October 7th 2014
Published: October 8th 2014

Tweede dag in Nieuw Zeeland.

Na een goede nachtrust (zij het met veel wakkere momenten in de nacht door de jetlag) kunnen we aan de deftige ontdekking van Auckland beginnen.

Ontdekking 1: hoewel we gisteren leuke dingen hebben gezien, was de grootste ontdekking toch de waterfront. Heel gezellig, zeer veel restaurantjes en een heuse vismarkt.

Ontdekking 2: de regio buiten Auckland, zijnde de eilandjes errond, zijn veel interessanter dan Auckland zelf. Hoe mooi Auckland ook is, het blijft een grootstad waarin de lokale cultuur toch wat moet inboeten.

Na een wandeling door het zeer pittoreske Waterfront, besloten we toch maar een ferry te nemen naar het alom geprezen waiheke island. Home of the vineyards and the tourists.

Nu moet ik wel toegeven, het eiland bood een eerste echte blik op de mooiheid van Nieuw Zeeland. Mooie heuvels, prachtige stranden, ongeloofelijk weinig insecten, hagedissen en dergelijke.

Er was zelfs een Belgium St Cafe...

Ontdekking 3: we moeten hier nooit uitleggen wat Belgiƫ is (nee, geen provincie van Frankrijk) en waar het ligt (tussen Frankrijk en Duitsland).

Na het ontdekken van Waiheke Island met de ongeloofelijk leuke Explorer Tour (zowel bus als gids waren volgens ons al op pensioen gezet, maar dat maakte het niet minder interessant), besloten we toch maar huiswaarts te keren en te gaan kamperen on the beach. I love New Zealand.

Kleine zijnota: internet is hier wel perfect in orde, maar niet gratis. Het kan dus goed zijn dat de posts met wat meer tijd er tussen zullen gepost worden. 😊

Tot morgen (of straks, want ik schrijf er nu twee tegelijk...)

Charlotte (en Ruben by default 😊

Tot: 0.061s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 43; dbt: 0.0341s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb