Maandag 06 oktober 2014

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Auckland
October 7th 2014
Published: October 6th 2014

Eerste officiële dag in Nieuw Zeeland.

Zoals altijd op reis, de eerste dag is eerder een dag van verkennen en de praktische zaken regelen. En dat hebben we dan ook gedaan.

In de voormiddag hebben we vooral geslenterd door de winkelstraten - 70% korting --- 😊 😊 😊 - en de locale gastronomische cultuur wat opgesnoven.

Wat opviel is dat er maar weinig Nieuw Zeelandse restaurants zijn in Auckland. Alle andere culturen waren echter wel vertegenwoordigd:

Japans, Chinees, Nepalees, Frans, Indisch, Marokkaans, Turks, ... Noem maar op, er was ergens wel een restaurant van.

Wat ook opviel waren het aantal ketens in één enkele straat (Queen Street):

3x Burger King, 2x McDonalds, 3x Starbucks.

Amerika is goed vertegenwoordigd hier in Auckland 😊

In de namiddag hebben we dan onze camper opgehaald. Na een instructievideo en algemene uitleg, konden we beginnen.

Alle geluk dat Ruben aan het opletten was: Twee banden stonden plat en de verhuurders hadden het niet gezien! Een uur en twee nieuwe banden later konden we dan onze woning voor de komende maand betrekken.

Ik was blij verrast: de camper bleek groter te zijn dan ik had gedacht. Ruben was ook verrast: de camper bleek kleiner te zijn dan hij had gedacht. Zo zie je maar, perceptie is toch echt iets persoonlijks.

Al bij al valt het goed te doen met ons twee (best wel geen ruzie maken, want je kan je niet afzonderen...)

'savonds hadden we gereserveerd in het 360° Orbit Restaurant in de Sky Tower. Een restaurant vanboven in de Sky Tower dat 360° graden draait, zodat je in een uur tijd werkelijk heel het panorama van Auckland gezien hebt.

Kleine nota: om te vermijden dat we met de logge camper naar Auckland centrum moesten rijden, gingen we de bus nemen. In dat geval is het uiteraard wel aangeraden de juiste uren op te zoeken.

Resultaat: wij met de logge camper naar Auckland centrum... 😊

Tweede kleine nota: Aucklanders klagen over de grote files naar en van Auckland tijdens spitsuren. Ik kan maar één ding zeggen: ze hebben duidelijk nog nooit de Europese files meegemaakt.

Nu we helemaal gesetteld zijn, kunnen we vanaf morgen aan het serieuze ontdekkingwerk beginnen.

Tot morgen (indien er internet is...)

Charlotte en Ruben

Tot: 0.064s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 43; dbt: 0.0365s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb