Start van de huwelijksreis

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Auckland
October 6th 2014
Published: October 5th 2014

06 oktober 2014 - 07u00 local time.

Na twee (!) dagen onderweg te zijn naar Nieuw Zeeland, zijn we gisterennacht eindelijk toegekomen in Auckland, New Zealand.

Eindelijk, want onze eerste vlucht was reeds op vier oktober om 11u00 smorgens. 13 uur vliegen, 2 uur transit in Singapore, 9 uur vliegen en een onmenselijk lange douanerij hebben ervoor gezorgd dat we ... blij waren onze benen te kunnen strekken.

Eerste ontdekking in Nieuw Zeeland: belachelijk weinig bars zijn open na 1 uur 'snachts. Wel jammer als uw biologische klok op dat uur eigenlijk nog op het Belgische uur staat, nl. 12 uur smiddags.

Uiteindelijk zijn we van armoede in de Burger King terecht gekomen, waar we met een verlepte burger en een sprite de start van onze huwelijksreis hebben gevierd.

Wegens gebrek aan nachtelijk vertier in de stad (laat ons hopen dat dit enkel kwam doordat het zondag was...), dan maar met de hulp van slaappillen ons slaapritme op New Zealand Time te zetten.

Vanochtend zijn we dan ook onmenselijk vroeg wakker en dacht ik... waarom niet van eerste keer een publiek dagboek bijhouden? Zo kunnen de mensen thuis die willen onze reis wat meevolgen en hebben Ruben en ik later een handig dagboek van onze reis om terug te blikken.

Vandaag gaan we eerder de praktische zaken regelen, zoals onze camper gaan oppikken. (niet onbelangrijk...)

Deze eerste blog hou ik dus eerder kort, maar hopelijk zullen er vele mooie verhalen volgen.

PS: deze foto's hebben we niet zelf getrokken. Ik heb ze van google afbeeldingen gehaald om toch al iets van beeld van onze huidige locatie te kunnen meegeven.

Tot binnenkort,

Ruben en Charlotte Vancalbergh-Verhaeghe

Tot: 0.057s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0322s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb