Woensdag 08 oktober 2014


Advertisement
New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Bay of Islands
October 8th 2014
Published: October 8th 2014
Edit Blog Post

En we zeggen Auckland Au Revoir...



Vandaag volgde een "rij-dag". We trokken van Auckland tot het noorderlijke Bay of Islands.



Een prachtige route, gevuld met kleine wandelingen naar de lokale watervallen tot kleine musea over hoe de Europese volkeren in de jaren 1800 kleine settlements hebben gestart hier in Nieuw Zeeland.



Hoewel ik meestal nogal skeptisch sta over de kleine musea gerund door familie, moet ik eerlijk toegeven dat deze wel degelijk interessant waren.

Het interessantse museum tot nu toe was in Warkworth, maar het familiale museum in Puhoi (ik vind de namen niet zelf uit...) mocht eigenlijk niet onderdoen.



Basisverhaal: mensen in armoede in Europa kregen te horen dat er bijna gratis land te krijgen was in Nieuw Zeeland. Vol goede moed vertrokken ze om hun eigen land te bezitten.

Komen ze toe, krijgen ze twee rieten tenten en heel veel dichtgegroeid bos...

Met dat stuk bos hebben ze op slecht veertig jaar tijd een bloeiend dorp kunnen maken (naar Nieuw Zeelandse termen... Belgiƫ zou het nog steeds een gehucht noemen, maar wij zijn dan ook rotverwend.)



Dat bloeiend dorp bevatte een general store, een bibliotheek, een town hall, een school en zelfs een post/telefoonkantoor.

Verder hebben we vandaag ook het echte natuurbeeld van Nieuw Zeeland mogen zien op weg naar de Bay Of Islands. Zie foto's in bijlage.

Ik voelde me bijna Frodo (hoewel mijn ring wel 'My Precious' is, kan ik toch zeggen dat het toch net iets minder dodelijk is dan de eigenlijke ring of all rings.)



Morgen moeten we vroeg opstaan om de dolfijnen van dichtbij te kunnen bewonderen.



Ik zou zeggen, stay tuned for more.

(al zal het niet meer dagelijks zijn...)



Slaapwel,



Charlotte en Ruben


Additional photos below
Photos: 14, Displayed: 14


Advertisement



Tot: 0.039s; Tpl: 0.012s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.019s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb