Blogs from New Caledonia, Oceania - page 10

Oceania » New Caledonia February 22nd 2011

While New Caledonia is less than a 5 hour plane ride away from Australia, it is like stepping into a whole other world and a surprising one at that, because physically it could not be more any more exotic, however it is a French territory and has a distinct French feel. Mike and I arrived in Noumea which is considered to be the most westernized capital in the South Pacific. Al Only having 5 days to explore, we chose to visit Isle of Pines, which is only a 25 minute plane ride away. Isle of Pines is considered as the most beautiful place on earth. Isle of Pines gets its true name from the fact that it is saturated with pine trees. Mike and I spent most of time snorkeling and drinking :))))...I know again. ... read more

Oceania » New Caledonia » South Province December 23rd 2010

Quelques photos, il y a un peu de tout !... read more
Père Noël
Anniversaire de Jérôme
Déco

Oceania » New Caledonia » South Province » Île des Pins December 14th 2010

Week-end à l'île des pins, l'île la plus proche du paradis...... read more
Baie de Kanuméra
Elle est pas belle la couleur de l'eau?

Oceania » New Caledonia » South Province » Noumea November 22nd 2010

Quelques photos mélangées histoire de reprendre le blog en main. Il y a un peu de tout : nos travaux qui avancent, la boom d'Ambre, l'arrivée de Madeleine, notre dernier week-end à Thio.... read more
Notre deck
Jerome fleuri
Rachel fleurie

Oceania » New Caledonia » South Province » Noumea October 20th 2010

New Caledonia - Ile Des Pins & Noumea We did a morning sail in to Ile Des Pins and went by the main Island and many smaller atolls. There are reefs everywhere so I can understand why they would want to sail the ship during daylight. The sea is amazing in this area. We sail within 500’ of a reef with waves breaking on it and you look at the data on depth where the ship is and it is 2000 - 3000 feet deep. This whole area was formed volcanically so the ocean drops off very steeply from shore. We arrived at the “Isle of Pines” at noon. It is a beautiful island about 25 miles in diameter with white sand beaches and turquoise water all around. Looks very inviting. It was named the Isle ... read more
Kids on the beach
We are in Paradise
Beautiful beach and water

Oceania » New Caledonia » South Province » Noumea October 5th 2010

Coucou, Après quelques semaines d'absence, je vais essayer de rattraper un peu le retard. Pour ceux qui ne le sauraient pas nous avons eu pas mal d'occupation ces temps-ci... J'ai fini mon master... ouf! Nous avons déménagé vers le 15/09 pour notre nouvelle maison mais il nous a fallu repeindre entièrement (l'intérieur) de la maison que nous avions en location. Le déménagement a été simplifié par le fait que nous avons pris des déménageurs pour porter tous les trucs lourds (mal de dos oblige), mais nous sommes en pleins travaux dans notre nouvelle maison : dépose de la terrasse extérieure, poutres en béton coulé, poteaux de soutainement pour notre deck (terrasse en bois exotique) et pour l'avancée que nous souhaitons faire sur le devant de la maison... marteau-piqueurs, poussière, travaux à surveiller... bref pas beaucoup de ... read more
Bateau
Plate
ilot Tenia

Oceania » New Caledonia » South Province August 19th 2010

Au pays des cartes postale, l'Ile des Pins est reine... poissons / fish on : www.allfishes.net... read more
baie de Kuto
baie de Kanumera
Thalassoma hardwicke

Oceania » New Caledonia » North Province » Hienghene August 19th 2010

Long time sans mise à jour ici... Je vais prendre le temps de vous répondre... En attendant bienvenue en Kanaky, de Poindimié à Pouébo via Hienghène et alentours... Comme dire, là bas, à 6 ou 8h de route de Nouméa, c'est un autre monde, un autre pays, Kanaky ! C'est là que j'aime me perdre, trainer, passer du temps, me ressourcer... Entre les forets denses lézardées de cascades qui dévalent la montagne pour se jeter en mer, où la barrière de corail est à quelques kilomètres de la côte, où l'on plonge au milieu de bancs de rarissimes "perroquets à bosses", où les dugongs et les tortues s'ébattent sous nous pendant qu'on pic-nique, où les fruits ont enfin du gout, où toutes les mains se lèvent systématiquement pour saluer notre passage et où il faut donc... ... read more
Tao Waterfall
boite à lettre
bac

Oceania » New Caledonia August 17th 2010

Saturday was all blue and sunny so I went to the Parc Zoologique et Forestier (that's the Noumea Zoo and Botanic Gardens) to see about getting photos of the endemic birds kept there (the wild ones being just a little too uncooperative in this regard). Wikipedia claims the zoo to have over 700 animals of over 130 species, most of which are birds (the exceptions being reptiles, a few monkeys and some farm animals). The zoo is situated in the northern part of Noumea, on top of a hill which gives good views out over the surrounding countryside and ocean. Its not terribly far to walk there from the centre of town I guess but I would have surely got lost, so I took the Noumea Explorer bus which does a circuit of Noumea for the ... read more
kagu (Rhynochetos jubatus)
Ouvea horned parakeet (Eunymphicus uvaeensis)
horned parakeet (Eunymphicus cornutus)

Tot: 0.218s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 88; dbt: 0.1364s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb