Så skete det!


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Western Australia » Perth » Perth City
August 7th 2014
Published: August 7th 2014
Edit Blog Post

Jeg kunne vidst heller ikke undgå det meget længere - den første gigant-edderkop indtog mit soveværelse igår aftes.



Det var forfærdeligt - edderkoppen var større end de største husedderkopper, jeg har set hjemme i DK - og jeg var alene hjemme, så jeg kunne ikke engang kalde på nogen, som kunne hjælpe mig!

Da jeg - efter et mindre panisk anfald - fik taget mig sammen til, at "den skal bare slåes ihjel", fik jeg på en eller anden måde skræmt den stakkels edderkop om bag mit skrivebord (og shit, de løber hurtigt...!). Så var der jo ikke andet at gøre end at vente.. Og jeg ventede i en times tid (jeg skulle egentlig have brugt aftenen på at studere i går aftes, men det kunne jeg slet ikke koncentrere mig om!), før den viste sig igen.

Denne gang var jeg til gengæld klar - jeg fik edderkoppen omringet - og jeg gik til angreb! Med glas og masser papir fik jeg slået den ihjel op ad væggen! Jeg er meget stolt af mig selv - meget independent-woman-agtigt! Men jeg håber virkelig, jeg ikke kommer til at møde flere - i hvert fald ikke i mit soveværelse!!!

Ud over det, så så jeg også den første kakelak hernede, i morges. Kææææmpe dyr, den var på størrelse med min hånd - jeg kan ligesom fornemme, at det bliver værre og værre med mængden af dyr, jo længere hen imod sommeren (i Au), vi kommer...

Igår var der 26 grader og sol fra en skyfri himmel - og jeg tror, alle kryb har ventet på, at regnen og kulden skulle gå væk - så nu er de klar!



Skolen er begyndt for alvor. Jeg har rigtigt meget, jeg skal læse til hver dag. Derudover har jeg en tutorial time hver uge til hvert fag (altså fire i alt). Til disse "tutes" skal vi forberede et "work sheet" - en slags hjemmeopgave, som skal afleveres ved timens begyndelse, og så skal vi gennemgå det til holdundervisningen - hvis vi kun møder op (og ikke har lavet hjemmeopgaven), så får i ikke full credit - og kan i princippet miste 10% af den samlede karakter!

Jeg skal virkelig lige vænne mig til det - jeg har ikke prøvet at gå sådan i skole siden gymnasietiden; på CBS bliver vi kun bedømt på baggrund af den endelige eksamen!



Men ellers er det begyndt at blive rigtigt dejligt hernede - solen er endelig kommet frem. Jeg har været en tur på Cottlesloe Beach sammen med tre andre udvekslingsstuderende, hvor vi gik tur ved stranden og fik is - en rigtig hyggelig dag.



I næste weekend skal vi - udvekslingsstudenterne - til Rottnest Island. Og vi er nu blevet delt ind på forskellige hold - så jeg skal mødes to gange i løbet af ugen med mit hold, så vi kan lære hinanden at kende (og finde ud af, hvordan vores hold skal vinde alle dysterne på Rottnest! 😊 )



Mmh... Jeg har prøvet at køre bag på en motorcykel! Det var skide skræmmende, og jeg er blevet mega forkølet efter det, men det var meget sjovt bagefter - da jeg var kommet på sikker grund igen 😉



I dag har jeg prøvet at bage rugbrød (en blanding fra IKEA). Det står og køler af lige nu, så jeg er meget spændt på, om det er blevet godt... Jeg savner allerede leverpostej og rugbrød :/ !

Ellers går jeg lige nu i fitness-center tre
Cottlesloe BeachCottlesloe BeachCottlesloe Beach

Jeg var lige ude og dyppe tæerne - det var ikke engang koldt!! :)
gange om ugen - jeg er faktisk ret stolt af mig selv. Det er rigtigt hårdt, men det er også dejligt at have noget at se til ud over skole og fest 😊



Men ja, den første "rigtige" uge af uni er gået nu, og selv om jeg synes, det er svært og hårdt, så har jeg det rigtigt godt hernede. 😊


Additional photos below
Photos: 10, Displayed: 10


Advertisement

Cottlesloe BeachCottlesloe Beach
Cottlesloe Beach

Det er skørt - det her er ti mins buskørsel fra mit hus!
Perth ArenaPerth Arena
Perth Arena

Jeg bor lige overfor arenaen :)
:):)
:)

Taget i søndags - lækkert vejr hernede!
TimetableTimetable
Timetable

Jeg har fået lavet mit skokeskema! (Nu bliver det helt folkeskole-agtigt - men det er vel også lidt hyggeligt....)
Min "læsesal" :)Min "læsesal" :)
Min "læsesal" :)

Jeg er meget imponeret over UWA!
Min følgesven hjem fra uni igår :) Min følgesven hjem fra uni igår :)
Min følgesven hjem fra uni igår :)

... og jeg kan ikke få nok af de her påfugle på campus! :D


Tot: 0.071s; Tpl: 0.011s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0434s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb