Update 2.0


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Western Australia » Perth » Perth City
August 15th 2014
Published: August 15th 2014
Edit Blog Post

Dagene går hurtigt hernede.

Jeg har allerede været i Australien i mere end en måned - det føles som om, jeg lige ankom igår!



Dog vil jeg sige, jeg er blevet en smule integreret - man siger tak til buschaufføren, når man stiger af bussen, man siger "see ya" til folk, man lige har mødt - og bestemt aldrig kommer til at se igen, man svarer ikke oprigtigt på et "hi, how are ya?", men svarer blot "good, how are you?". Og så kan man så fortsætte derefter - "I've had the worst day, I fell down the stairs, my cat ran away and I locked myself out of the house this morning", haha.

Jeg har fået en ny house mate idag - en fransk kvinde, som er cirkusartist, hvilket... jeg tror, er første gang i mit liv, jeg rent faktisk møder en cirkusartist. Derudover er fire af mine gamle house mates flyttet ud, så nu er vi kun 4 i det store hus; hvilket faktisk er ret lækkert, og jeg er virkelig faldet godt til her.

Jeg har været i Target i dag og har brugt sygt mange penge. Vi skal på weekendtur til Rottnest Island i morgen tidlig, og vi er blevet delt ind på nogle hold. Mit hold har temaet "camouflage/militær", så jeg har da selvfølgelig købt militær-sandaler + matchende trøje - det bliver skide godt. Vores mentorer tager ansigtsmaling med i morgen, så for en gangs skyld glæder jeg mig faktisk til at klæde mig ud, haha.

Hverdagene er fyldt op med skolesager - jeg er begyndt at snakke lidt med mine australske medstuderende, som synes, det er mega spændende, jeg kommer fra Europa. Specielt dem, jeg læser politik-fag med. Så det er ret sjovt at se verden fra et helt andet punkt - og at ting omkring EU og Europa, som jeg tager lidt for givet at vide, faktisk er nyt for dem, og de lytter virkelig intenst efter, når jeg fortæller om, hvad vi lærer på CBS omkring EU og politik. Haha, okay, det lød ret nørdet, men det er vel også en af grundende til, jeg er hernede....

I næste uge skal jeg lave et interview med en Perth native, som skal bruges til en aflevering i mit lingvistik-fag. Jeg er meget spændt på det, og jeg skal bagefter skrive hele interviewet ned på papir - jeg håber, jeg kan forstå alt, hvad hun siger! De har den vildeste accent hernede, nogle gange har jeg faktisk svært ved at forstå folk. Jesus, føler mig helt som en nybegynder til engelsk! Men de er heldigvis meget forstående, og taler langsommere/udtaler ordene lidt tydeligere, når jeg siger, jeg intet fatter. haha.

Jeg har nu præsteret at have været til alle slags hold-fitness-aktivitet-øøøh-ja i vores fitness-center. I går var jeg til noget, der hedder body attack. Jeg ved ikke, hvad jeg tænker på - bare navnet på holdet burde skræmme mig væk. Det var siiiiindssygt hårdt, og bagefter tog vi til et hold, der kun træner mave og ryg. Jeg var ved at dø, og jeg har stadig ondt i hele kroppen i dag. Men det må vel betyde, at der sker noget, og det er godt!

Mmmh... så har jeg fundet ud af, hvordan biblioteket virker på skolen, hvordan man printer, låner bøger, og hvor man kan studere (de har etager, hvor man overhovedet ikke må snakke), så det var dejligt lige at få på plads.



Nåh, det er ved at være midnatstid Down Under, og jeg skal mega tidligt op i morgen, så vi kan nå en tidlig færge (åh nej) til Rottnest.

Så goodnight 😊

Advertisement



Tot: 0.043s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0241s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1012.9kb