Wineglass bay

Oceania » Australia » Tasmania » Freycinet National Park
November 21st 2010
Published: November 21st 2010

Pa vag mot strandenPa vag mot strandenPa vag mot stranden

Jag, Carro och Martina
Nu ar det sondag kvall igen..veckan gar fort! forsokt plugga en del denna veckan, tentan narmar sig, men sa mycket annat man vill gora!

Igar lordag hyrde vi en bil och akte mot Freycinet National Park som ligger pa ostkusten. Denna nationalpark ar kand for sina fina strander, bl.a. Wine Glass Bay (stranden ar formad som ett vinglas). Riktigt tur med vadret hade vi och hade stralande sol hela dagen, harligt!
Pa kvallen sov vi over pa ett hostel i Bicheno, en liten stad strax norr om Freycinet. Pa kvallen gick vi ner till stranden och tittade pa pingviner som gick upp pa stranden for att mata sina ungar. Haftigt att se! Jattesota, sma pingviner, ca 40 cm stora, som kampade for att ta sig upp pa klipporna! svart att ta bilder dock, ville inte skramma dem.. men tog kort pa pingvinskylten dagen efter istallet!
sondagen var inte riktigt samma fina vader, vi gick ner till stranden och tittade pa ett "blowhole", fikade, korde hemat och fikade en gang till..

Nu ar det dags for plugg igen.. imorgon aker jag och Carro till Melbourne for att besoka en strokeavdelning+ att prata med nagra av lakarna som den del i vart projekt. Tankte vi skulle passa pa att se lite av staden ocksa, men kanns som vi maste lagga fokus pa plugget, fa se hur det gar!

Ta hand om er darhemma,
saknar er!
kramar fran malena

Forsok till hoppfoto!Forsok till hoppfoto!
Forsok till hoppfoto!

gick battre for vissa an for andra..

21st November 2010

Härliga bilder
Hej Syrran, Som vanligt härliga bilder. Som du kan tänka dig är det annat väder här hemma, November i sin härligaste skepnad, vind 10m/s, två grader varmt och mörkt nästan jämnt... du är på rätt sida klotet just nu! Hade varit kul att se bilder på de där delfinerna... Kram på dig! Hälsa Stellan! /E
27th November 2010

Harligt!
Hej pa er! Underbart att ni tar er ut pa lite aventyr i tentaplugget, sa skoj att se de sota pingvinerna! Pa mandag aker vi till Nya Zeeland och varmer upp landet tills ni anlander...ska bli sa skoj! Hoppas plugget gar fint och att ni hade skoj i Melbourne! Ar det ert examenprojekt manne? PUSS pa er, halsa massor /Mia o Emil
28th November 2010

delfiner?! hoppas jag fa se dem med=) ska gora mitt basta for att fa fram nagra pingvinkort! jag borjar langta lite hem till julmys, glogg o pepparkakor! hoppas det ar mysigt i novemberrusket!
28th November 2010

bra att ni varmer upp landet at oss! langtar langtar...bara tentan nu da...melbourne var grymt, men regn o rusk dar ocksa! njut av nya zeeland sa lange! kramar fran stellan o mig

Tot: 0.057s; Tpl: 0.015s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.0278s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb