I Hobart og Freycinet

Published: June 6th 2007

Udsigten fra Mount WellingtonUdsigten fra Mount WellingtonUdsigten fra Mount Wellington

Denne gang var vejret godt, og jeg koerte derop!

I Hobart og Freycinet

Australasia » Australia » Tasmania » Freycinet National Park By hove99
June 6th 2007De sidste par dage paa Tasmanien tilbragte jeg med at see omraadet omkring Hobart samt Freycinet Nationalpark nord for Hobart.

Hobart er som sagt en rigtig flot og hyggelig by. Det er desuden her, vores kronprinsesse Mary boede, naermere bestemt i forstaden Taroona.

Freycinet Nationalpark var endnu en rigtig flot oplevelse. 20 %!a(MISSING)f Tasmanien er nationalpark, saa der er nok at tage af! Denne laa ved kysten, og jeg havde perfekt solskinsvejr, da jeg besoegte den, hele dagen!

Havneomraadet i HobartHavneomraadet i Hobart
Havneomraadet i Hobart

Masser af hyggelige cafeer og restauranter.
TaroonaTaroona
Taroona

Ja, som skiltet siger! Det er vel kun fjollede danskere, som stopper og tager billeder af tilfaeldige vejskilte!
Stranden i FreycinetStranden i Freycinet
Stranden i Freycinet

Nationalparken laa paa en halvoe med masser af laekre strande. Vandet er dog kun 13 grader!
Tasmansk kaenguruTasmansk kaenguru
Tasmansk kaenguru

Arterne paa Tasmanien, inkl. kaenguruerne er unikke for oeen.

Tot: 0.103s; Tpl: 0.011s; cc: 15; qc: 56; dbt: 0.0598s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb