Mount Anne


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Tasmania » Mount Field
June 4th 2007
Published: June 4th 2007
Edit Blog Post

Paa Tasmanien tog jeg desuden en todages vandretur ad en rute omkring Mount Anne, ca. i midten af Tasmanien. Det var oprindelig meningen, at jeg skulle have vaeret oppe paa toppen (ca. 1450 meter), og den foerste dag saa vejret ogsaa ud til at vaere fint.

Men der laa sne og masser af is over 1000 meter, og jeg gled flere gange paa vej hen til Mount Anne. Desuden saa det ud til at blive daarlig vej, maaske med sne, saa jeg maatte opgive og noejes med Mount Eliza (1000 meter).

Natten tilbragte jeg i et medbragt telt. Det blev ganske koldt, -7 grader! Men udsigten var fantastisk og det var en rigtig spaendende oplevelse!


Additional photos below
Photos: 5, Displayed: 5


Advertisement

Udsigt over Lake PeddarUdsigt over Lake Peddar
Udsigt over Lake Peddar

Der var en fantastisk udsigt over denne store soe.
Min lejr for nattenMin lejr for natten
Min lejr for natten

Efter at have slaaet mit moderigtige orange telt op, gik solen ned kl. 17... og saa blev det for alvor koldt!
Mount ElizaMount Eliza
Mount Eliza

Jeg gik hertil, og ikke laengere! Der var is over det hele. En mindeplade fortalte desuden om en gut, som blev draebt i et fald laengere oppe for et par aar siden.
Vejret var omskifteligtVejret var omskifteligt
Vejret var omskifteligt

Det kunne aendre sig fra det ene oejeblik til det andet.


Tot: 0.049s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 30; dbt: 0.0242s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb