Jsem šťastná / I'm Happy!!


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Queensland
October 23rd 2014
Published: October 23rd 2014
Edit Blog Post

Historický první blog v češtině i angličtině. Možná první i poslední, ale uvidíme, třeba přestanu studovat a začnu být blogovatelka mého života. Spiš ale ne. Proč? Opět jsem se zamilovala do studování - v rámci univerzity. Dnešní blog vám představí, co mě činí šťastnou a jak se mám a kam jsem se dostala 3 měsíce (a 5 dní) po mém příjezdu do Austrálie. Mimochodem, pokud čtete obě verze a říkáte si - Sakra, to mám takový mezery v angličtině? - nezoufejte, píšu jen skorostejně. 😉

~~~



Historically first Czech-English blog, my friends. Probably the last one as well, though, but let's see, maybe I'll stop studying and become the professional "my-life" blogger instead. But maybe not. Why? I again fell in love with studying. Let me tell and show you what makes me happy these days and how and where I am after 3 months (and 5 days) of living in Australia. Btw if you for any reason study Czech language and read both versions and find yourself wondering "What the hey, my Czech teacher used different word for that" - don't worry, it's just my Czech Czech and English English thing. And another by the way: if you really
learn Czech - that means you're both brave and a hero! Congrats 😊

~~~



Dnes jsem absolutně nadšená, ba dokonce rozradostněná (Google našel jen 250 000 odkazu s "rozradostněná" oproti miliónů "nadšená" - pojďme trochu podpořit toto krásné slovo 😊). Včera jsem totiž přežila můj nejnáročnější den v rámci univerzity. Abych ale dnešnímu blogu dala trochu struktury, tak tady je nás program:


• Učení jako výzva & Kamarádi nade vše
• Veřejné přednášky na UQ ~ potrava pro mozek i pro žaludek
• Zbytek vyjádřen fotkami



Učení jako výzva & Kamarádi nade vše



22. října 2014 byl můj den odevzdávání písemně práce na biologicky předmět o Fraser Islandu. Stejný den, jen o hodinu později - a deadline odevzdání další písemně práce, tentokrát na magisterský předmět Motivováni & Vedení (Leading). A aby toho nebylo málo, přihoďme k tomu prezentaci (sama) o délce 30 minut na druhý že zmíněních předmětů, trvající 4 hodiny, mezi 17-21. Ano ano, přiznávám, raději si mi píše těsně před nutným odevzdáním. A ano ano ano, jako vždy jsem to nechala na poslední chvíli. Nicméně - nelituju, byla to skvělá zkušenost. Svoje 2 noci jsem totiž strávila v knihovně! No řekněte, kolik z vás si to zkusilo? Odcházet v 5 ráno a vracet se v poledne 😊 Jde to, něco vám k tomu povím: 1. Nestresujte se. Nojo, začali jsme pozdě, jako vždycky. Ted už ale můžeme napsat jen NECO nebo NIC. Tak jdem do toho NECA, ne? 2. Když vás to baví a vidíte v tom smysl, hodiny plynou jako nic. K tomu pomáhá, když si představíte svého vyučujícího, jak vám dává podnětnou zpětnou vazbu (Na UQ si to představit lze). 3. Psát sama, obzvlášť pokud se přece jen někdy vystresujete, je trochu smutné. Když jste ale s kamarády (kteří taky začali na poslední chvíli..😊), kteří vysílají pozitivní energii, věří ve vás a podporují vás, obejmou, když máte svou temnou minutku, sdílejí s vámi své jídlo, ba dokonce přivezou zásoby z domova, tak...prostě i ta práce do školy začne mít hlubší smysl. Kamarádi jsou prostě andělé.



22. října jsem taky dostala výsledky mých dvou předchozích snažení: písemně práce na psychoterapii a testu z biologie. No a skvělý! Na biologii jsem vstala v půl 5 ráno (to bylo před měsícem a půl, teď jsem to obrátila 😉), učila se na zkoušku v 8 ráno a světě div se, 17
bodů že sedm a dvaceti je na světě. A psychoterapie...? No, strávila jsem s ní hooooooodne času. Dopisovala jsem těsně, samozřejmě, ale jinak jsem investovala víc čase, než je u mě zvykem. A jojoo, vyplatilo se. Nejen, že jsem si z toho odnesla hodně znalosti, odnesla jsem si i dost bodů. Mám 23 že 30, přičemž průměr byl 21,5. Juch 😊



Veřejné přednášky na UQ ~ potrava pro mozek i pro žaludek



University of Queensland pořádá mnoho přednášek - největší kumšt je objevit, kdy a kde se konají. Když se ale máte učit, tak jakékoliv skryté informace lze objevit. Zvlášť se v nich píše o odpoledním čaji (*odpolední čaj /afternoon tea, znamená odpolední svačina.). V pátek jsem zašla na Sympozium organizační psychologie - mezi vystupujícími byl i můj profesor Alex Haslam. Říkala jsem vám, jak hustej je? No - fakt je. O některých jeho výzkumech napíšu kdyztak v jiném blogu. Celkové jsem slyšela o fakt zajímavých výzkumech a nadto...ach, to byla lahoda (338 000 Google nálezu). Dokonce i sushi! A západ slunce z terasy byla perlička na dortu........Všimli jste si něčeho divného? Já až když jsem hledala anglicky ekvivalent...perlička na dortu neexistuje :D Je to třešnička. Tak doufám, že jste teď taky překvapení 😉

V pondělí kratičká přednáška o programu 3P (který tu vymysleli a pro který patří UQ mezi nejlepší psycho školy). No a víc fotky, dnes už víc nezvládnu - a jedu se trochu vyspat 😊)

~~~







I am really excited today. I'd say even exhilarated (only 544 000 Google findings for 'exhilarated' versus 401 million of 'excited'. Let's collectively support exhilarated 😊). I am exhilarated (yippee, 544 003) because I survived my hardest uni day yesterday. But in order to be a bit structured, here's our today's program.






• Studying as a challenge & Friends above all
• Public lectures at University of Queensland - nourishment for brain and tummy 😊
• More in pictures


Studying as a challenge & Friends above all

October 22 2014 was THE DAY for submitting 1 biological assignment of Fraser Island research, the same day just one hour later was deadline for post-graduate psycho course Motivating and Leading assignment and on top of it, I had to make a 30-minute presentation for the latter course that lasts for 4 hours: 5-9pm. Ooh, yeah, I
admit, I'm a late-assignment starter-writer. And yeah, "Oups I did it again!" Anyway, this time, I don't regret, it was a great experience. I spent my two nights in the library. Such an experience! How many of you have tried this? Leaving at 5am, coming back at 12pm. It works, let me tell you something I realized: 1. Don't stress out. Oh well, yeah, we've started late as always. But now, it can only be NOthing or SOMEthing. Let's gofor that SOME. 2. If you are interested (I mean reading interesting stuff. Writing is still pain in the rear!) and you see some meaning in it, hours pass by like nothing. What helps me is to imagine the teacher that reads it and gives me useful advice. That's not normal everywhere :/ 3. Writing alone when you still sometimes stress out is a bit sad...On the other hand, when you're with your friends (who are late-starters too😊) who have trust in you, support you, hug you when you freak out, share their food (Ornella, she's such a sun!!) and even go home and bring you something sweet to boost up your energy level(Sam, he's incredible😊), then....well, even the school stuff
has deeper meaning. Friends are just angels!

On 22 October I also got the results of my previous endeavour: biology mid-semester exam and case-study report for psychotherapies course. And - wonderful! I woke up at 4:30 am (that was a month ago. These days it's appropriate time to be at the library😉) and studied for the 8am biol exam. And got 17 out of 27, yeey. The psychotherapy...well, I spent heaps of time on it. The last part was written last-minute, of course (and submitted thanks to my best Anka. Thank you Anka!) but otherwise I put a lot of energy into it. I actually became quite passionate about it. And obviously my passion jumped to the teacher - I got 23 out of 30 when the average was 21,5. Yippee!


Public lectures at UQ ~ nourishment for your brain and tummy 😊

UQ organizes many lectures. The hardest thing is to find out where and when are happening. However, when you should study any hidden information can be revealed. Especially information with keywords an 'afternoon tea'. On Friday, I went to the Symposium of Organizational Psychology - among 4 speekers, one of them was my
professor Alex Haslam. Have I told you how cool fella is he (that's his language, I had him yesterday for that motivating 4h lecture😉. Well, be sure that he is. I'll write more the next time. In sum, I heard some really interesting info and above that...ohh yum! Even sushi! And sunshine from the terrace with a glass of wine was simply icing on the cake. Monday - a short lecture about the programme 3P (made in Australia - at UQ. That's probably why is UQ one of the best psych-unis in the world).

More - photos, now I am eager to get some sleep 😊





Alright so...this was probably really the first and the last both Czech&English blog - it took many really long. However, please stay with me, google translator sort of works..or photos 😊)

Hugs to you to the whole world, my friends!


Additional photos below
Photos: 28, Displayed: 28


Advertisement


Latin America Film Festival at UQLatin America Film Festival at UQ
Latin America Film Festival at UQ

Odbornici zustavaji do konce titulku. Mimochodem uzasny film: En el nombre de la hija <-- wondeful movie


Tot: 0.129s; Tpl: 0.017s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.0505s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb