Diwali - indický festival světla & Světelné show v Brisbane jako předvoj G20 summitu


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Queensland » Brisbane
October 26th 2014
Published: October 28th 2014
Edit Blog Post

Vážení milí,

v sobotu (o půlnoci, dejme tomu) jsem byla přesně v polovině mého pobytu: 99,5 dne po příjezdu a před odjezdem. V tento krásný a slavnostní den mě zbudil budík a 4 nepřijaté hovory a SMS "Kristýno, potřebujeme té v práci, můžeš?" Mám brigadky ve falafel stánku, říkala jsem vám už? Ted jsem tam byla potřetí. Víc napíšu zítra. V každém případě jsem nasedla na kolo a za půl hodiny byla v plně polní na stánku. To bylo moje ráno.



Odpoledne (po hodině spánku - to vedro je mor!) jsem se jela podívat do Fortitude Valley, konkrétně do místního China town, kde se konal indický festival Diwali. V dnešním blogu krátce napíšu o tomoto festivalu a také o summitu G20, který se letos koná v Brisbane. Fotky vám ukáží milión Indů, tetování hennou (i na mě ruce😊 a krásné nasvětlené budovy města v rámci před-summitniho programu. Na videu najdete hru světel na dvou různých místech a jen záběr na davy z Diwali.



Diwali je slavnost světel trvající několik dní a jak napovídá internet, nejen v Indii (ale především tam). Slaví se i v Guyaně, Trinidadu a Tobagu, Malajsii, Nepálu, Singapuru, na Šrí Laňce a Fidži (wiki). Má souvislost se třemi druhý náboženství: hinduismem, sikhismem a dzinismem a v každém se tento svátek slaví pro jiný důvod. Někde jde o dosažení nirvány jistého svatého, světlo na cestu jinému borečkovi či poražení démonů. V Brisbane se tento festival slavil na poměrně málem prostoru China town ve Fortitude Valley a podle jednoho Inda, který se se mnou dál do řeči šlo o oslavu hooodne zmenšenou a přizpůsobenou australské bezpečnosti. V Indii prý dělbuchy střílejí kam se jim zachce. Představila bych si to jako Václavák během Silvestra. S trochu více odpadky. A Indy.



Summit G20 je shromáždění finančních a ekonomických hlav 20 nejsilnějších mocností v oblasti peněz ze všech kontinentu. Česko mezi nimi kupodivu není (jen v rámci EU). Musíme zamakat, moje generace (myslím ale, že mezi vámi je z m é generace převážná většina z pomáhajících profesi, takže.........no vlastně nemusíme být všude, žejo!😉. Patří sem Argentina, Austrálie, Brazílie, Čína, Evropská unie, Francie, Indie, Indonésie, Itálie, Japonsko, Jihoafrická republika, Jižní Korea, Kanada, Mexiko, Německo, Rusko, Saúdská Arábie, Turecko, USA a Velká Británie. Letošní ročník se koná tady v Brisbane 14. -16. 11. a provázejí ho jednak velká bezpečnostní opatření (raději budu mimo město, má přiletět Obama a kde je tolik důležitých hlav, tam není zcela bezpečno - i přes opatření i ne(d)opatření). Na druhou stranu je tu díky tomu pěkný program, mezi jeden z nich je každodenní nasvěcovani budov města různými barvami. Člověk si dokonce může online vybrat paletu barev na určitý den, hodinu a minutu a po dobu dvou minut bude město zářit podle něj. Já budu nasvěcovat sobotu 8. listopadu v 18:24. Vyfotím a zveřejním 😊



No a více videa a fotky.










Additional photos below
Photos: 13, Displayed: 13


Advertisement


TrpytkyTrpytky
Trpytky

Jen tak pro paradu ;)
Nojo, henna tetovani zadarmo!Nojo, henna tetovani zadarmo!
Nojo, henna tetovani zadarmo!

Jinak tu stoji $15, v Indii jsem mela cele predlokti z obou stran za 200 Rps ($3.7)
Podmorsky svet na domePodmorsky svet na dome
Podmorsky svet na dome

Vice na videu [vimeo=110218249]
HennaHenna
Henna

Musi se nechat co nejdele a chytne barvu i podle pigmentu v kuzi. Takze nikdy presne nevite, jaky odstin to tentokrat bude


Tot: 0.138s; Tpl: 0.033s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0312s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb